|

پاسخ روحانی به کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری: برجام باعث شد در تولید بنزین خودکفا شویم

رئیس دولت دوازدهم گفت: برجام ما را در بنزین و گازوئیل خودکفا کرد. برجام بود که بسیاری از پروژه‌هایی که در پارس جنوبی خوابیده بود به خاطر بخش‌هایی که نیاز بود وارد کنیم را ما وارد کردیم و در بحث گاز خودکفا شدیم.

پاسخ روحانی به کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری: برجام باعث شد در تولید بنزین خودکفا شویم

به گزارش شبکه شرق از پایگاه اطلاع رسانی دفتر روحانی،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور دوره‌های یازدهم و دوازدهم، در پاسخ به ادعای یکی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظره دیشب (۱۱ تیر) درباره کاهش تراز تجاری با کشور همسایه شمالی در دولت قبل گفت اکثر تجارت ما با آن کشور در حوزه خرید گاز بود و چون با برجام در تولید گاز خودکفا شدیم، دیگر نیاز به خرید گاز نداشتیم. به دلیل برجام ما در بنزین هم خودکفا شدیم.

متن اظهارات روحانی به نقل از سایت رئیس جمهور سابق به شرح زیر است:

مردم بزرگوار ایران! انتخابات این جمعه ۱۵ تیرماه بسیار مهم است. دلیل آن مناظرات دیشب بود. یک طرف واقعیت را برای مردم نمی‌گوید. یک طرف صداقت ندارد. وقتی تحریم برداشته شد مردم احساس کردند که هوای جدیدی وارد فضای اقتصادی کشور شده است.

مردم! اگر ما در بنزین خودکفا شدیم دلیل آن برجام بود. برجام بود که باعث شد همه کمپرسورهایی که در گمرکات کشورهای دیگر به خاطر تحریم توقیف شده بود و به کشور نمی‌آمد، بعد از برجام توانستیم همه آن‌ها را بیاوریم و ستاره خلیج فارس راه افتاد. مسئول قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در پروژه ستاره خلیج فارس به من گفت ما از شما تشکر می‌کنیم، شما چرا از ما تشکر می‌کنید؟ اگر برجام نبود ده یا بیست سال دیگر هم ستاره خلیج فارس راه نمی‌افتاد. برجام بود که اینجا را راه انداخت، ما را در بنزین و گازوئیل خودکفا کرد. برجام بود که بسیاری از پروژه‌هایی که در پارس جنوبی خوابیده بود به خاطر بخش‌هایی که نیاز بود وارد کنیم را ما وارد کردیم و در بحث گاز خودکفا شدیم.

اینکه این آقا در مناظره می‌گوید تراز تجاری ما یا حد تجارتی که با یک کشور همسایه داشتیم کم شد، چون از آن کشور همسایه گاز می‌خریدیم. آن پولی که شما می‌گویید اکثراً پولی است که ما برای خرید گاز می‌دادیم. ما در گاز خودکفا شدیم. دیگر نیاز نداشتیم از کشور همسایه شمالی گاز بخریم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها