|

کرملین: برای رئیس‌جمهور منتخب ایران آرزوی موفقیت داریم

سخنگوی کاخ کرملین گفت: «ما احترام زیادی برای انتخاب مردم ایران در انتخابات [ریاست‌جمهوری] قائل هستیم، برای رئیس‌جمهور منتخب آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم به همکاری ادامه دهیم».

کرملین: برای رئیس‌جمهور منتخب ایران آرزوی موفقیت داریم

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی کرملین در نشستی خبری با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران گفت: روسیه امیدوار است به همکاری نزدیک و روابط متحدانه با ایران ادامه دهد.

 دیمیتری پسکوف روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره رئیس جمهور جدید ایران نیز گفت: روسیه برای انتخاب مردم ایران احترام زیادی قائل است و برای رئیس‌جمهور جدید ایران آرزوی موفقیت می‌کند.
سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه با بیان اینکه هم‌اینک روند توسعه روابط ایران و روسیه از پویایی مثبتی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مسکو انتظار دارد روابط مبتنی بر شراکت نزدیک با تهران در بخش‌های مختلف را ادامه دهد.

این سخنان پس از آن بیان شد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ و به دنبال مشخص شدن نتیجه انتخابات کشورمان با ارسال پیام تبریکی به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ملت، پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفت.
در ادامه این پیام آمده است: روابط روسیه و ایران دوستانه و حسن همجواری است. مسکو و تهران به طور موثر تلاش ها را برای رسیدگی به مسائل جاری در دستور کار بین المللی هماهنگ می کنند.
رئیس جمهوری روسیه در این پیام نسبت به گسترش بیشتر همکاری‌های سازنده دوجانبه در همه زمینه‌ها به نفع ملت‌های دوست و تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای در دوران ریاست‌جمهوری پزشکیان ابراز امیدواری کرد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها