|

پس‌لرزه عکس صادق زیباکلام با حمید نوری/ اجرای حکم زیباکلام به تعلیق درآمد

زیباکلام نوشت: مدتی می‌شود که مبتلا به سرطان شده‌ام و جدای از نقطه اولیه، متاسفانه به دو قسمت دیگر هم متاستاز داده و سرگرم شیمی درمانی و سایر معالجات هستم. مسئولین اوین پس از اطلاع از وضعیتم، به پزشکی قانونی اطلاع دادند و آن‌ها هم از بخش آنکولوژی بیمارستان امام حسین(ع) استعلام کردند.

پس‌لرزه عکس صادق زیباکلام با حمید نوری/ اجرای حکم زیباکلام به تعلیق درآمد

به گزارش شبکه شرق، اجرای حکم حبس «صادق زیباکلام» ۴ ماه به تعلیق درآمد.

«صادق زیباکلام» در کانال تلگرامی خود نوشت: «بنا داشتم دراولین فرصت، داستان اوین رفتنم را بنویسم واز همه عزیزانی که جویای احوالم شدند، تشکر کنم. اما تراژدی عکس با آقای حمید نوری و انتقام «۲۰:۳۰نشنال» (ایران اینترنشنال) به واسطه رای دادنم، برنامه‌ها را به‌هم ریخت.

در سال ۹۷، به اتهام انتقاد از بی‌فایده بودن برنامه‌های هسته‌ای کشور، به ۱۸ماه حبس محکوم شدم. جناب «القاصی مهر» دادستان وقت تهران احضارم کردند و فرمودند «ما بنا نداریم حکم را اجرا کنیم، شما هم یک‌مقداری مراعات کنید». جناب آقای دکتر «علی صالحی» دادستان جدید هم همین تذکر را در چندین نوبت دادند. اما ظاهرا برخی مطالبم باعث پرشدن کاسه صبر مسئولین می‌شود و اتفاقا همان روز که در نمایشگاه کتاب، رونمایی کتاب جدیدم «چرا شما را نمی‌گیرند و آخرش چی میشه؟» بود؛ بردنم اوین.

مدتی می‌شود که مبتلا به سرطان شده‌ام و جدای از نقطه اولیه، متاسفانه به دو قسمت دیگر هم متاستاز داده و سرگرم شیمی درمانی و سایر معالجات هستم. مسئولین اوین پس از اطلاع از وضعیتم، به پزشکی قانونی اطلاع دادند و آن‌ها هم از بخش آنکولوژی بیمارستان امام حسین(ع) استعلام کردند. آقای دکتر «پیام آزاده» مسئول بخش آنکولوژی گزارشی از وضعیتم نوشتند و با مشورت نماینده پزشکی قانونی بیمارستان توصیه کردند که «به واسطه نیاز به مراقبت‌های تخصصی، تحمل کیفرندارم». 

مسئولین زندان هم گزارش را به اطلاع پزشکی قانونی می‌رسانند. اما مسئولین پزشکی قانونی که ظاهرا تصور می‌کردند من در بخش «مراقبت‌های ویژه مایوکلینیک نیویورک» به‌سر می‌برم، به مسئولین اوین پاسخ می‌دهند که در زندان مراقبت‌های لازم می‌تواند صورت بگیرد و با آزادی مشروطم موافقت نمی‌کنند.

مسئولین اوین به پزشکی قانونی یادآور می‌شوند که زندان امکان مراقبت از زندانی که دچار سرطان پیشرفته شده را ندارد.

کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی در ۱۱ تیرماه، برای بررسی وضعیت من تشکیل جلسه می‌دهند. دکتر «مهدی آقایی» ریاست محترم دادسرای فرهنگ و رسانه که پرونده‌ام مربوط به آن‌ها می‌شد، گام بلندی برایم برداشتند و به من مرخصی دادند که خودم هم در آن جلسه، شرکت کنم. چقدر هم اثربخش بود، چون بلافاصله از زندان رفتم پزشکی قانونی که به من اطلاع دادند پرونده‌ام ناقص است. دکتر «امامی» در بیمارستان رضوی مشهد به دادم رسیدند و گزارشات تومور‌های سرطانی را ارسال کردند.

کمیسیون این بار اجرای حکم را چهار ماه به تعلیق درآورد.»

منبع: کانال تلگرامی صادق زیباکلام
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها