|

خاطرات سال 1380 هاشمی‌رفسنجانی| بیست و چهارم تیر

انتقاد مسیح مهاجری از عدم برخورد با دوم خردادی‌ها/ اعتصاب و تظاهرات کارگران بی‌کارشده

هاشمی رفسنجانی روز بیست و چهارم تیر در مورد دیدار با مسیح مهاجری، شهردار قم و اخبار اعتراضات کارگران نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

انتقاد مسیح مهاجری از عدم برخورد با دوم خردادی‌ها/ اعتصاب و تظاهرات کارگران بی‌کارشده

آقاى [محمد زند] وکیلى، شهردار قم آمد. براى گرفتن زمین باغ سالاریه از دانشگاه امام صادق (ع)، براى پارک عمومى در قم و نیز پیگیرى همکارى شهردارى تهران، در ساخت خیابان حرم تا حرم (قم-جمکران) استمداد کرد و گفت، امسال مسافران پاکستان و عرب به قم زیاد شده است.

آقاى [علی] محمدى‌اردهالى، کتابفروش [مدیر انتشارات محمدی] آمد. از بازداشت ملى‌مذهبى‌ها که برادرش [مهدی محمدی‌اردهالی] هم جزو آنهاست، انتقاد کرد و خواهان رسیدگى من شد و نیز از چاپ و انتشار تفسیر المیزان توسط جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم] و سازمان تبلیغات [اسلامی]، شکایت نمود؛ چون امتیاز نشر آن از سوى مؤلف، به او واگذار شده است.

آقاى مسیح مهاجرى، [مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد. گفت، با رهبرى ملاقات مفصلى داشته و از عدم قاطعیت ایشان در برخورد با افراطیون دوم‌ خردادى و تجاوز به ارزش‌هاى انقلاب، و از انفعالى‌ عمل‌کردن در به‌کارگیرى اصطلاحات آنها انتقاد کرده است. پیشنهاد داشت که من مدیریت صحنه دفاع از انقلاب را به عهده بگیرم. اشکالات و موانع‌ کار را توضیح دادم. عصر، مصاحبه‌اى با آقای صادق الحسینى داشتم؛ بیشتر در مورد سیاست‌ خارجى در ارتباط با کشورهاى عرب و اسلامى بود.

اعتصاب و تظاهرات کارگران بی‌کارشده و یا آنها که حقوق‌شان به عقب‌ افتاده، زیاد است و امروز دو گروه، مقابل مجلس با پلیس درگیر شده‌اند. جمع زیادى از نمایندگان مجلس، امروز با انتشار بیانیه‌اى، خواستار محاکمه [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسرائیل]، در دادگاه جنایات جنگى شده‌اند.

آمریکا، امروز چهارمین آزمایش موشک ضدموشک را با موفقیت انجام داد که انتقاد شدید روسیه را در پى داشت. ژنرال [پرویز] مشرف، [رئیس‌جمهور پاکستان]، دیروز وارد هند شده و اعلام شده، مذاکراتشان مثبت بوده؛ او متولد دهلى است که به پاکستان مهاجرت کرده و مسئله کشمیر، مهم‌ترین مانع نزدیکى آنها است. روسیه اعلام کرده که موجوداتی از کُرات آسمانی، در سرزمین روسیه فرود آمده‌اند و از خاک زمین، نمونه‌بردارى کرده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها