|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| یازدهم مرداد

۴۰۰ نفر از نیروهاى فلسطینى در لیست ترور اسرائیل‌/ تاکنون ۴۰ نفر ترور شدند

هاشمی رفسنجانی روز یازدهم مرداد در مورد مراسم تنفیذ سید محمد خاتمی، بازدید از خطوط مترو و اخبار اسراییل و فلسطین نوشته است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

صبح براى مراسم حکم تنفیذ ریاست‌جمهورى آقاى [سیدمحمد] خاتمى، به دفتر رهبرى رفتیم. در لوح تنفیذ تاریخ را ۸۰/۵/۸ نوشته بودند. تذکر دادم، اصلاح‌ کردند. در مراسم، رهبرى، آقاى خاتمى و من در جایگاه بودیم. [آقای سیدعبدالواحد موسوی‌لاری]، وزیر کشور، گزارش انتخابات را داد و اعتبارنامه آقاى خاتمى را خواند و من با مقدمه کوتاهى، حکم تنفیذ رهبری را خواندم و به رهبرى دادم و ایشان به آقاى خاتمى دادند. سپس آقاى خاتمى و رهبرى، صحبت مفصلى‌ کردند.

همراه محسن، [رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مترو] و محافظان، براى بازدید از [خط دو] مترو رفتیم. از ایستگاه [میدان] حُرّ، سوار قطار شهرى شدیم. در قطار و ایستگاه امام خمینى، با مسافران صحبت‌ کردم. سپس با قطار دیگرى، براى دیدن خط یک، از میدان امام تا ایستگاه على‌آباد، در جنوب رفتیم و از چند ایستگاه بازدید کردیم. در حال آماده‌کردن براى افتتاح هستند. در مراجعت، اتصال برق، قطار را متوقف‌ کرد. هنوز آماده بهره‌بردارى نیست. با دِرِزین [=خودروی‌ ریلی]، بقیه راه را رفتیم و از انتهایی‌ترین ایستگاه در کنار خیابان میرداماد، بیرون آمدیم.

به دفتر کوشک رفتیم. عصر از استخر استفاده‌ کردم. علی‌رغم محکومیت تجاوزات اسرائیل، سران این رژیم اصرار دارند که به ترور سران فلسطینى ادامه ‌دهند؛ قبلاً خبرى منتشر شد که ۴۰۰ نفر از نیروهاى مجاهد فلسطینى، در لیست ترور اسرائیل‌اند. تاکنون ۴۰ نفر از آنها ترور شده‌اند. [آریل شارون]، نخست‌وزیر و وزیر امورخارجه اسرائیل، بر سر پذیرش نیروهاى حافظ صلح، اختلاف‌ نظر دارند.

در آمریکا، تعداد زیادى از شرکت‌ها، به‌ خاطر رکود اقتصادى، متوقف یا ورشکست شده‌اند. علی‌رغم کم‌کردن مکرر نرخ بهره، به طورکلى دنیا دچار رکود اقتصادى شده و مى‌گویند، بالارفتن قیمت نفت، بى‌تأثیر نبوده است.

اعلام‌ شده‌ که در کُره مریخ وجود آب، مسلم شده است. مجلس نمایندگان آمریکا، شبیه‌سازى انسان را ممنوع‌ کرد؛کارى‌ که براى ساخت سلول‌‌هاى زنده مشابه به سلول انسان، در برنامه تحقیقات بیوتکنولوژى آمریکا بوده و شاید باعث مهاجرت دانشمندان آمریکا شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها