|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و یکم مرداد

گزارشی از مذاکرات با اتحادیه اروپا/ روایتی از امکان پایین آوردن ضریب امنیت نیروگاه بوشهر

هاشمی رفسنجانی روز بیست و یکم خرداد در مورد دیدار با سفیر ایران در بلژیک، مدیران سابق سازمان انرژی اتمی، امام جمعه قائم شهر و اخبار سیل نوشته است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

گزارشی از مذاکرات با اتحادیه اروپا/ روایتی از امکان پایین آوردن ضریب امنیت نیروگاه بوشهر

[آقاى ابوالقاسم دلفى]، سفیر ایران در بلژیک آمد و گزارشى از مذاکرات با شوراى اتحادیه اروپا داد و گفت، وزارت امورخارجه، به پیروى از نظرات رهبرى، ترجیح مى‌دهد که روابط با تک‌تک کشورهاى اروپایى باشد و نه با مجموعه، ولى با پیشرفتى که در ادغام بخش‌هاى مهم کشورهاى اروپایى مى‌بینیم، در سال‌هاى آینده، قدرت مؤثر اتحادیه است و نه کشورهاى منفرد و گزارشى از وضع دادگاه‌هاى بلژیک که به خود حق محاکمه افراد خارج از بلژیک را مى‌دهند و از وضعى‌که براى [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسرائیل] پیش‌آمده، داد.

آقاى حاج‌عظیم و آقاى موسوى، از مدیران سابق [سازمان] انرژى اتمی، همراه دو تن از متخصصان مشاور سابق و استاد دانشگاه آمدند و از امکان پایین‌آوردن ضریب‌ ایمنى نیروگاه بوشهر توسط روس‌ها، با توجه به تغییر قرارداد سابق توسط آقاى [غلامرضا] آقازاده، [رئیس سازمان انرژی اتمی]، اظهار نگرانى‌کردند و نیز از عدم ارتباط مناسب آقای آقازاده با نیروهاى علمى و فنى سازمان، انتقاد داشتند و اسامی جمعى از متخصصان را بردند که از ایران رفته‌اند.

عصر آقاى [حسین] نواب، امام‌جمعه قائم‌شهر آمد. براى برگزارى کنگره طبرسى و شرکت من در کنگره، استمداد کرد. دکتر [حسن] روحانى، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] آمد. پیشنهادهایی از کمیسیون فعال‌کردن مجلس خبرگان داد و از مذاکرات اخیر با شیخ شارجه و شیخ زاید، در مورد جزایر [سه‌گانه] که پیشرفت‌هایى داشته، گزارشى داد و نیز دربارۀ مشکلاتى که دوم‌ خردادى‌ها در کشور براى انقلاب پیش‌ آورده‌اند، مذاکره شد.

اعلام شد که تلفات جانى سیل استان گلستان به ۱۱۱ نفر و در خراسان به ۳۵ مفقود و۲۰ کشته رسیده و سیل در نقاط دیگرى هم خرابى‌هایى داشته است.

در حیفاى اسرائیل، امروز انفجارى در یک رستوران رخ داد و حدود ۵۰ نفر را مجروح کرد. اسرائیل اعلام کرد که حکومت خودگردان [فلسطین]، حق فعالیت در بیت‌المقدس شرقى را ندارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها