|

حمله گسترده اسرائیل به لبنان

اخبار و گزارش‌ها حاکی از حمله اسرائیل به جنوب لبنان است.

حمله گسترده اسرائیل به لبنان

به گزارش شبکه شرق، منابع محلی از حمله جنگنده‌های اسرائیل به جنوب لبنان خبر می‌دهند.

به نقل از الجزیره، اسرائیل به طور گسترده مناطق جنوبی لبنان را هدف قرار داد.

بر این اساس، رسانه‌های محلی اعلام کردند در بحبوحه تشدید تنش‌ها با اسرائیل به دلیل حمله راکتی به بلندی‌های جولان که با مرگ ۱۲ تن همراه بود، تل‌آویو شهرهای جنوبی لبنان را بمباران کرد.

در این حملات مناطق حوله، مرکبه، عیتا الشعب، خیام، شاهین، یارون، میس الجبل، کفارکلا، و برج الشمالی از سوی جنگنده‌های اسرائیل بمباران شد.

این نخستین باری نیست که این مناطق از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، مورد حمله جنگنده‌های اسرائیلی قرار می‌گیرند.

با این حال، عمق لبنان در حملات اسرائیل مورد هدف قرار نگرفت.

پیش از این، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع آگاه خبر داد آمریکا به تل‌آویو هشدار داده است از هدف قرار دادن مواضع حزب‌الله در بیروت خودداری کند زیرا در این صورت این جنبش اقدام به استفاده از موشک‌های دوربرد برای هدف قرار دادن مناطق مرکزی در اسرائیاپل خواهد کرد.

درخواست آمریکا از اسرائیل برای نحوه حمله اسرائیل به حزب‌الله لبنان 

با افزایش تهدیدات مقامات اسرائیل درباره حمله گسترده به لبنان، رسانه‌های عبری‌زبان به توان نظامی بالای حزب‌الله اشاره کردند.

به نقل از شبکه المیادین، رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که آمریکایی‌ها خطاب به مقامات اسرائیلی نسبت به توان موشکی بالای حزب‌الله لبنان هشدار داده‌اند.

در این گزارش آمده است: «آمریکایی‌ها هشدار داده‌اند که حزب‌الله لبنان در صورت حمله به بیروت، موشک‌های دوربرد به سمت اسرائیل شلیک خواهد کرد.»

کشورهایی همانند آلمان، فرانسه، بلژیک، و آمریکا از شهروندان خود خواسته‌اند از انجام سفرهای غیرضروری به لبنان خودداری کرده و در صورت امکان خاک این کشور را به دلیل تشدید تنش‌ها ترک کنند.

پیشتر نیز آکسیوس به نقل از یک مقام اسرائیلی و یک مقام آمریکایی آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کرد: «دولت بایدن به اسرائیل هشدار داده است هدف قرار دادن مواضع حزب‌الله در بیروت در پاسخ به حمله راکتی به بلندی‌های جولان، می‌تواند باعث از کنترل خارج شدن شرایط شود.»

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها