|

جزئیات معرفی و بررسی وزیران دولت چهاردهم در مجلس/ لیست وزیران دولت «مسعود پزشکیان» امروز منتشر می‌شود؟/ ویدئو و عکس

جزئیات معرفی و بررسی وزیران دولت «مسعود پزشکیان در مجلس و زمان انتشار لیست وزیران کابینه دولت چهاردهم اعلام شد.

جزئیات معرفی و بررسی وزیران دولت چهاردهم در مجلس/ لیست وزیران دولت «مسعود پزشکیان» امروز منتشر می‌شود؟/ ویدئو و عکس

به گزارش شبکه شرق، «مسعود پزشکیان» از امروز ۲ هفته فرصت دارد تا وزیران پیشنهادی را به مجلس معرفی کند؛ سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: «رئیس جمهور از روز تحلیف، ۲ هفته فرصت دارد تا هیأت وزیران خود را به مجلس معرفی کند و سپس مجلس نیز یک هفته فرصت دارد تا در کمیسیون های تخصصی برنامه ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کرده و در نهایت جلسات رای اعتماد به وزرا در صحن مجلس برگزار شود.»

«علیرضا سلیمی» با اشاره به فرصت ««مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور کشور، برای معرفی هیات وزیران به مجلس، بیان کرد: «طبق قانون و بر اساس ماده «۲۰۲» آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور، بعد از مراسم تحلیف، ۲ هفته فرصت دارند تا هیات وزیران خود را به مجلس معرفی کنند. اما این بدان معنا نیست که حتما باید ۲ هفته بگذرد. حتی می توانند در روز تحلیف و یا بعد از مراسم تحلیف، هیأت وزیران را به مجلس معرفی کنند.»

او در ادامه اظهار کرد: «هر موقع رئیس‌جمهور هیات وزیران را به مجلس معرفی کرد، باید همراه با اسامی وزرای پیشنهادی برنامه کلی دولت و برنامه هر کدام از وزرا را به مجلس ارائه کند. مجلس نیز هر کدام از این وزرا را به کمیسیون ذی‌ربط معرفی می کند تا چند مسئله مورد بررسی قرار گیرد. در وهله اول بررسی می‌شود که آیا برنامه‌های وزیر پیشنهادی با برنامه‌های بالادستی تطابق دارد یا خیر. اتفاقا رئیس جمهور خیلی بر اجرای برنامه‌های بالادستی تاکید داشتند.»

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: «اداره قوانین مجلس میزان تطبیق برنامه‌های وزیر پیشنهادی با برنامه های بالادستی را به کمیسیون ذی ربط ارائه می‌کند. مثلا برنامه‌های وزیر پیشنهادی امورخارجه در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود. میزان تطبیق برنامه‌ها با اسناد بالادستی به کمیسیون امنیت ارائه می شود. کمیسیون وزیر را دعوت می‌کند. از برنامه‌های خود دفاع می‌کند. در نهایت در کمیسیون رای‌گیری می‌شود.»

سلیمی در ادامه تاکید کرد: «در کمیسیون بررسی می شود که قدرت مدیریت این وزیر چقدر هست. آیا برنامه‌ها را خودش نوشته است. کمیسیون ذی‌ربط گزارشی از جلسه به صحن ارائه می کند. در روز رای اعتماد ابتدا گزارش کمیسیون در خصوص بررسی صلاحیت وزرا ارائه می‌شود. مجلس یک هفته فرصت دارد تا در کمیسیون‌ها برنامه وزرا را بررسی کند.»

سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: «ما در مجلس تمهیدی اندیشیده‌ایم که تک‌تک وزرا با همه کمیسیون‌ها تخصصی جلسه بگذارند. البته عمده وقت وزیر با کمیسیون تخصصی خود می گذرد اما هیات رئیسه مجلس به نحوی برنامه ریزی کرده که تک تک وزرا با همه کمیسیون‌ها جلسه گذاشته و بتوانند دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را بیان کنند.»

امروز فهرست وزیران دولت مسعود پزشکیان ارائه می‌شود؟

«سیدصادق حسینی» روزنامه‌نگار در خصوص انتشار فهرست وزیران دولت «مسعود پزشکیان» نوشت: «از چند عضو شورای مشورتی راهبری سوال کردم؛ در مراسم تحلیف؛ فهرست وزرا به مجلس داده می‌شود؟ جواب دادند: خیر. این قطعی‌ترین خبر تا شب تحلیف است؛ به خبر‌های جعلی انتصاب و لیست‌ها توجه نکنید.»

وزیران دولت مسعود پزشکیان

جزئیات معرفی و بررسی سوابق وزیران پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در مجلس

«علیرضا سلیمی» سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: «رئیس‌جمهور از زمان تحلیف، ۲ هفته فرصت دارد وزرای پیشنهادی را معرفی کند.»

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها