|

معمای «محمد الضیف»

ارتش اسرائیل مدعی است که «محمد الضیف» یکی از طراحان حمله هفتم اکتبر بود.

معمای «محمد الضیف»

به گزارش شبکه شرق، «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، از «محمد الضیف»، با عنوان «حفظه‌الله» یاد کرد. برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که این رهبر حماس، زنده است و از ترور جان سالم به در برده است.

ارتش اسرائیل روز پنج‌شنبه «۱۱مردادماه»، ادعا کرد که در حمله نیمه ژوئیه، موفق به ترور «محمد الضیف»، رهبر شاخه نظامی حماس شده است.

ارتش اسرائیل مدعی است که «محمد الضیف» یکی از طراحان حمله هفتم اکتبر بود. در این بیانیه همچنین اشاره شده بود که «جمع‌بندی» ارتش بر اساس برآوردهای اطلاعاتی این است که «ضیف» از ترور جان سالم به در نبرده است.

همزمان، تصویری از یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل منتشر شد که نشان می‌داد او در حال قلم کشیدن روی تصویر «محمد الضیف» است؛ یعنی ترور او. با این حال، به نوشته نیویورک‌تایمز، سرنوشت این رهبر حماس «نامشخص» است. حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمانی که شهادت او از سوی این گروه اعلام نشده، هرگونه خبری در این رابطه بی‌اعتبار است.

این در حالی است که سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هم پس از شهادت اسماعیل هنیه در تهران در سخنانی از محمد ضیف با عنوان «حفظه‌الله» یاد کرد. برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که این رهبر حماس زنده است و از ترور جان سالم به در برده است.

 

منبع: دنیای اقتصاد
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها