|

فرمانده سنتکام وارد منطقه شد

در پی تشدید تنش‌ها در منطقه و احتمال حمله قریب‌الوقوع ایران به اسرائیل، فرمانده سنتکام به خاورمیانه آمد.

فرمانده سنتکام وارد منطقه شد

به گزارش شبکه شرق، «مایکل کورلا» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی سنتکام آمریکا وارد «خاورمیانه» شد.

طبق گزارش‌ها، ژنرال «مایکل کورلا» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی سنتکام آمریکا وارد «خاورمیانه» شد و انتظار می‌رود برای بسیج ائتلافی برای «محافظت» از اسرائیل، از اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اردن بازدید کند.

پورتال خبری آکسیوس به نقل از منابع گزارش داد، ژنرال کوریلا شنبه وارد منطقه شد و ادعا می‌شود سفر او ظاهرا قبل از بالا گرفتن تنش‌ها میان اسرائیل و ایران و حزب‌الله لبنان برنامه‌ریزی شده بوده است.

حماس چهارشنبه «۱۰ مرداد ماه» از به شهادت رسیدن «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی این جنبش در نتیجه حمله اسرائیل به محل اقامت او ​​در تهران که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران به آنجا آمده بود، خبر داد. این گروه، اسرائیل و آمریکا را مسئول ترور اسماعیل هنیه دانسته و گفت این حمله بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وب‌سایت آکسیوس به نقل از ۲ مقام آمریکایی گزارش داد، پیش‌بینی‌ می‌شود مایکل کورلا تلاش کند تا ائتلافی بین‌المللی و منطقه‌ای شبیه به آنچه در اواسط آوریل ایجاد کرده بود تا از اسرائیل در برابر حملات ایران محافظت کند، تشکیل دهد.

مقامات آمریکایی گفتند که انتظار می‌رود کورلا از چندین کشور خلیج فارس و اردن بازدید کند و همچنین به اسرائیل سرکشی داشته باشد. به ظن آنها، اردن، مهم‌ترین مقصد اوست چون به باور آنها در رصد حملات «۱۳ آوریل» نقش داشت.

پیش از این، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع «وضعیت خاورمیانه» گفت که ایران حق ذاتی خود را برای دفاع ازخود، مطابق با حقوق بین‌الملل، برای پاسخ قاطع به این اقدام اسرائیل علیه اسماعیل هنیه در خاک خود در زمان لازم و مناسب، محفوظ می‌دارد.

امیرسعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل گفت تهران، مطابق با قوانین بین‌المللی، حق دفاع از خود را برای پاسخگویی به ترور هنیه محفوظ می‌دارد. او همچنین گفت این ترور بدون حمایت اطلاعاتی آمریکا از اسرائیل اتفاق نمی‌افتاد. نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین از شورای امنیت خواست تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل  به دلیل اقدامات تجاوزکارانه اعمال کند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها