|

«جمیله علم‌الهدی» پست جدید گرفت/ عکس

«جمیله علم‌الهدی» و «رضا مراد صحرایی» به عنوان اعضای متخصص و صاحب‌نظر در حوزه سنجش و ارزشیابی آموزشی، برای عضویت در هیات امنای سازمان سنجش انتخاب شدند.

«جمیله علم‌الهدی» پست جدید گرفت/ عکس

به گزارش شبکه شرق، «جمیله علم‌الهدی» عضو هیات امنای سازمان  ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور  شد.

هشت عضو هیات امنای سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به تازگی و در حکمی که به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده معرفی شدند.

در ماده واحده اصلاح ماده «۱۱» اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و انتخاب اعضای حقیقی هیات امنای این سازمان که در پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور منتشر شده، حکم «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای هشت عضو حقیقی سازمان ملی سنجش در «۷ مردادماه ۱۴۰۳» درج شده است.

 در این حکم خطاب به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه‌های صنعتی شریف و علوم پزشکی شهیدبهشتی آمده است:

«ماده واحده اصلاح ماده «۱۱» اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و انتخاب اعضای حقیقی هیأت امنای این سازمان که در جلسه «۹۰۲» مورخ «۱۴۰۳/۰۵/۰۲» شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح بند‌های ذیل برای اجرا، ابلاغ می‌شود:

ماده واحده- ماده ۱۱ اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مصوب جلسه «۸۹۷» مورخ «١۴٠٢/۱۲/۰۸» شورای عالی انقلاب فرهنگی به شرح بند یک ذیل اصلاح و اعضای حقیقی هیات امنای این سازمان به شرح بند‌های «٢» تا «۴» ذیل انتخاب می‌شوند:

۱- ماده «۱۱» اساسنامه سازمان بدین شرح اصلاح می‌شود:

ماده «۱۱» رئیس سازمان به عنوان بالاترین مقام سازمان و معاون رئیس جمهور است.

به موجب بند «۱۱» ماده «۶» اساسنامه «سعیدرضا عاملی» و «منصور کبگانیان» به عنوان اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در هیأت امناء سازمان به مدت ۴ سال انتخاب می‌شوند.

به موجب بند «۱۳» ماده «۶» اساسنامه رؤسای دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی برای عضویت در هیأت امناء سازمان به مدت ۴ سال انتخاب می‌شوند.

به موجب بند «۱۴» ماده «۶» اساسنامه «رجبعلی برزویی»، «ابراهیم سوزنچی»، «رضا مراد صحرایی» و «جمیله علم‌الهدی» به عنوان اعضای متخصص و صاحبنظر در حوزه سنجش و ارزشیابی آموزشی برای عضویت در هیات امنای سازمان به مدت ۴ سال انتخاب می‌شوند.»

جمیله علم الهدی

در مهرماه ۱۴۰۲، با دستور سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم، «سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» تشکیل شد. این موضوع که در جلسه ۸۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی «۳۰ خرداد ۱۴۰۲» مصوب شد و در «۹ مهر ۱۴۰۲» ابلاغ شد.

بر اساس این مصوبه «سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی، رتبه‌بندی و تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور و به‌منظور تحقق مفاد بند ۱۳ سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش و بند ۲-۳ سیاست‌های کلی علم وفناوری مبنی بر «استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام آموزش و پرورش» و «ساماندهی و تقویت نظام‌های نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی و رتبه‌بندی در حوزه‌های علم و فناوری»؛ تصمیم‌سازی درخصوص ایجاد مرجعیت حرفه‌ای و استقلال نهادی ایجاد شده است.

مقرر شده است «سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی نهاد‌های علمی کشور متمرکز بر راهبری، ارزیابی و ایفا نقش نظارتی با مأموریت ایجاد مرجعیت واحد در دو محور ارزشیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت نظام آموزش کشور (اعم از آموزش و پرورش و آموزشعالی در دو حوزه پزشکی و غیرپزشکی) و سنجش توانمندی‌های آموزشی، به‌صورت هیأت امنایی و با التزام به عدم ایجاد بار مالی جدید و افزایش اندازه دولت، به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور تشکیل شود.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها