|

سی‌ان‌ان: اسرائیلی‌ها می‌ترسند و منتظر پاسخ هستند

شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد: مردم در سرزمین‌هاش اشغالی از پاسخ احتمالی به ترورهای اخیر در ایران و لبنان به هراس افتاده‌اند.

سی‌ان‌ان: اسرائیلی‌ها می‌ترسند و منتظر پاسخ هستند

به گزارش شبکه شرق، شبکه خبری آمریکایی «سی‌ان‌ان» در تحلیلی نوشت، در زمانی که نخست وزیر رژیم اسراییل «دستاوردهای» هفته اخیرش علیه حماس و حزب‌الله را جشن می‌گیرد، حال و هوای جشن او با فضای حاکم بر اسراییلی‌ها در تضاد است و مردم در سرزمین‌هاش اشغالی از پاسخ احتمالی به ترورهای اخیر در ایران و لبنان به هراس افتاده‌اند.

این شبکه خبری گزارش کرد، تل‌آویو که معمولا تعطیلات آخر هفته شلوغ می‌شد، ساکت‌تر از حد معمول است و این «حال و هوای آرام» ناشی از ترس از حمله ایران در پاسخ به ترورهایی است که در روزهای اخیر علیه رهبران حماس و حزب‌الله لبنان انجام شده است.

سی‌ان‌ان گزارش کرد، موضوع فراتر از اعلام آماده‌باش حداکثری ارتش رژیم اسراییل است و اسراییلی‌ها در حال خرید کالاهای اساسی در فروشگاه‌های بزرگ و ذخیره‌سازی آنها هستند.

این شبکه گزارش کرد، در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل، آنچه را که «حملات کوبنده علیه حماس، حزب‌الله و متحدانش» نامیده، جشن می‌گیرد، فضای جشن او با فضای حاکم بر جامعه اسراییل از جمله با حال و هوای خانواده‌های اسرای اسراییل که همچنان اعضای خانواده‌شان در غزه اسیر هستند، کاملا متفاوت است.

شبکه خبری آمریکایی نوشت، نظرسنجی‌ها بارها و بارها نشان می‌دهند که اکثر اسراییلی‌ها آزادی اسرای اسراییلی را بر ادامه جنگ غزه ترجیح می‌دهند.

سی‌ان‌ان نوشت، در حالی که جامعه اسراییل نگران اسرای خود غزه است، برای حمله احتمالی ایران هم آماده می‌شود. حمله‌ای که ممکن است منطقه را وارد جنگی گسترده کند و بازیگران منطقه‌ای دیگر و احتمالا ایالات متحده را هم شامل شود.

این شبکه خبری با اسراییلی ها مصاحبه کرده است و یکی از آنها به نام «ایتای عووید» گفته است: ما منتظر حمله هستیم و این احساس اکنون عمومیت یافته است. در حالی که اسرائیلی‌ها به حملات عادت کرده‌اند، بسیاری هم از آن خسته‌اند.

وی افزود: بیایید این کار را تمام کنیم. ما خسته‌ایم، همه خسته هستند.

«الونا للچوک»، اسراییلی دیگر می‌گوید: این جنگ متفاوت است، عمدتاً به این دلیل که هنوز گروگان‌ها در اسارت هستند. ما نمی‌توانیم خیلی مغرور باشیم و نمی‌توانیم جشن بگیریم. ما باید در وضعیت آماده‌باش باشیم و نمی‌توانیم جشن بگیریم.

در حالی که جامعه اسراییل ، نتانیاهو را به بی‌توجهی به یکی از اهداف جنگ یعنی آزادی اسرای اسراییل متهم می‌کنند، سی‌ان‌ان‌ گزارش کرد بدون وجود توافق آتش‌بس، بعید است اسرا آزاد شوند.

«غفعات زیلر» که همچنان چهار نفر از اعضای خانواده‌اش در غزه اسیر هستند، می‌گوید نگران است که با ادامه جنگ و افزایش تعداد قربانیان در نوار غزه، اسرا در سطح جهانی نادیده گرفته شوند مخصوصا که رژیم اسراییل به شکل روزافزون حمایت بین‌المللی از جنگ خود در نوار غزه را از دست می‌دهد.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها