|

امام جمعه اردبیل: تاخیر عملیات توسط جریان مقاومت جنگ روانی عظیمی داخل اسرائیل درست کرده است

آیت الله سید حسن عاملی گفت: این روزها به طور مکرر غربی‌ها با ایران تماس می‌گیرند که در خصوص مجازات اسرائیل ضبط نفس و حبس نفس داشته باشد! و از مجازات مجرم غمض عین نماید!

امام جمعه اردبیل: تاخیر عملیات توسط جریان مقاومت جنگ روانی عظیمی داخل اسرائیل درست کرده است

به گزارش شبکه شرق، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل التماس غرب درباره خودداری از مجازات رژیم جنایتکار اسرائیل نشانه اقتدار ایران دانست و گفت: غربی‌ها این روزها به طور مکرر با ایران تماس می‌گیرند که در خصوص مجازات اسرائیل ضبط نفس و حبس نفس داشته باشد و از مجازات این مجرم چشم بپوشد.

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اردبیل افزود: افتخار بزرگی است که ایران عزیز ما به نقطه‌ای از اقتدار رسیده که کشورهایی که خود را جامعه جهانی می‌دانند و در ردیف قدرتهای بزرگ نظامی هستند، به ایران التماس می کنند.

وی بیان کرد: جای تحسین است که تاخیر عملیات علیه اقدام تروریستی صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه توسط جریان مقاومت، جنگ روانی عظیمی را در داخل اسرائیل درست کرده است و تاخیر عملیات، علاوه بر اینکه روزانه میلیاردها دلار هزینه بر اسرائیل و حامیان اسرائیل درست می کند، باعث شده که دولت نامشروع اسرائیل و اسرائیلی‌های غاصب در جهنم ترس و دلهره زندگی کنند.

امام جمعه اردبیل همچنین درباره دعوت آنها برای حبس نفس و خویشتنداری ایران گفت: برای دنیای معاصر این سوال مطرح است که چرا رژیم اسرائیل طی ۹ ماه گذشته با نهایت وحشیگری، انسان‌های بی‌دفاع و زن و کودک را به خاک و خون کشیده ولی آنها در باره این مساله دعوت به ضبط نفس نمی‌کنند؟

وی اضافه کرد: آمریکا این روزها جهت دلداری دادن به رژیم اسرائیل جمله "نترس، نترس ما هستیم" را تکرار می‌کند و اعلام می کند که در حمله ایران، از اسرائیل دفاع خواهیم کرد ولی به آمریکا باید گفت که چندین ماه است با همکاری ارتش بریتانیا و آلمان با انصارالله یمن درگیر هستید اما تا حال نتوانسته‌اید ذره‌ای از نشاط نظامی این کشور فقیر و محاصره شده بکاهید.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: آمریکا اعلام کرده است که تا به حال، ۸۰۰ موشک و هفت هجمه بزرگ هوایی به یمن داشته اما باز انصارالله مثل شیر می‌غرد و این هفته هم یک کشتی عازم اسرائیل را به قعر دریا فرستاد و ناوهای جنگی آمریکا را با موشک های بالستیک مورد حمله قرار داد و برای توجیه شکست هیمنه خود در برابر یک کشور فقیر اعلام کرد سلاح‌های انصارالله خیلی پیشرفته است.

وی خطاب به آمریکا تصریح کرد: شما فقط در یمن شکست نخورده‌اید، چون اهالی غزه هم که طی ۹ ماه گذشته با وحشی‌ترین امپراطوری روزگار یعنی آمریکا و اروپا جنگ می‌کند، در سخت‌ترین محاصره و بمباران قرار دارند ولی نتوانسته‌اید به اهداف خود برسید چون نه حماس از بین رفته و نه گروگان‌ها آزاد شده اند و وقتی شما حریف دو ملت محاصره شده نمی شوید، چگونه می‌خواهید حریف ایران شوید؟

امام جمعه اردبیل همچنین گفت: آمریکا اگر دنبال صلح در منطقه است این صلح با دفاع از قاتل ۴۰ هزار انسان بی‌گناه و با کف زدن و تشویق این قاتل تامین نمی‌شود چرا که منشا صلح، توقف جنگ غزه و مجازات رژیم نامشروعی است که خود را از تمام تعهدات بین‌المللی آزاد می‌داند.

وی اظهار کرد: این معیار دوگانه باعث شده که وزیر مالی اسرائیل این جرات را پیدا بکند که در برابر دوربین‌ها بگوید، ۲ میلیون فلسطینی را با گرسنگی در غزه خواهیم کشت تا چند یهودی آزاد شود و با این سخنان، باید از اروپایی ها و آمریکایی ها پرسید که چرا در برابر این سخن شنیع، اقدام عملی انجام نمی‌دهید و تماشاگر هستید؟

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل غربی‌ها را تماشاگر این جنایات خواند و با اشاره به تحریف اخلاقیات در اندیشه لیبرال دموکراسی اضافه کرد: این وزیر خونریز و خون‌آشام می گوید که کشتن ۲ میلیون مسلمان با گرسنگی به خاطر چند نفر یهودی اخلاقاً درست است

وی ادامه داد: اروپایی‌ها سخن این وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند اما این محکومیت اهانت بزرگ به شعور مردم جهان است چون خود آنها دستور داده‌اند که هفت معبر غزه بسته شود و با ایجاد پل هوایی، سیل سلاح‌های خطرناک و بمب‌های غول پیکر را به اسرائیل سرازیر کرده‌اند پس در واقع آنها خودشان را محکوم کرده‌اند.

آیت الله عاملی مبارزه با رژیمی که می‌خواهد ۲ میلیون انسان بی‌گناه، زن و اطفال را از گرسنگی بکشد، موجب بزرگترین شرف و افتخار دانست و گفت: این افتخار نصیب محور مقاومت و دوستداران اهل بیت شده است.

وی بیان کرد: برای هیچ کس پوشیده نیست که منشا اصلی و اساسی این ذلت‌ها، همکاری روسای دولت های اسلامی و عربی با رژیم اسرائیل و آمریکا و به خصوص علت اصلی این جنایات سکوت ملت‌های مسلمان در برابر این نوع حکومت‌هاست که اندیشه‌ای جز اجرای منویات آمریکا و رکوع کردن در برابر اسرائیل ندارند و به ندای " انا ربکم الاعلی" ی آمریکا لبیک می گویند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین افزود: این روزها فاجعه در اسرائیل در حق مسلمانان به حدی رسیده که هر انسان دارای وجدان و دارای ضمیر انسانی را تحت تاثیر قرار می دهد و جای سوال است که چرا روسای کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان ساکت مانده‌اند؟ و حتی بعضی از این روسا از ترور شهید هنیه بیشتر از نتانیاهو خوشحال هستند.

وی در ادامه انتخاب یحیی سنوار به جای شهید اسماعیل هنیه را ضربه بسیار دردناکی به پیکر اسرائیل دانست و گفت: این اقدام نخست وزیر رژیم صهیونیستی را از ترور شهید هنیه پشیمان می‌کند در حالی که رژیم اسرائیل می‌خواست جانشین هنیه فردی باشد که تابع نظر قطر، اردن، مصر یا ترکیه باشد و کسی انتخاب شود که از مبارزه برگردد و اعتقاد به مقاومت نداشته باشد و آن را بی حاصل بداند اما حماس در کوتاه مدت در یک حرکت دموکراتیک فردی را انتخاب کرد که به شدت قائل به مبارزه و ایجاد روابط با ایران است.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: سنوار در غائله داعش در سوریه نیز معتقد بود که حماس باید با ایران همکاری کند و در قضیه غزه نیز گفتگو به سبک فعلی را بی‌فایده می‌داند و طرفدار ایستادگی و مقاومت است چرا که او را طراح اصلی عملیات طوفان الاقصی و اسطوره طوفان می‌دانند و به او مرد تاریخ ساز لقب داده‌اند و او را نسخه فلسطینی سید حسن نصرالله می‌دانند.

وی ادامه داد: وقتی اسرائیل یک طرف مذاکره را ترور و شهید می کند، این کاملاً نشان می دهد که ۹ ماه ادعای مذاکره که اسرائیل آن را مطرح می‌کرد، همه بهانه بود و آنها می‌خواستند زمان را بخرند و آمریکا و اروپا پشت پرده به اسرائیل می‌گفتند که هر چه قدر می‌توانید از اهالی غزه را بکشید تا تمام شوند یا کوچ کنند.

آیت الله عاملی اظهار کرد: این پلیدترین صورت سیاست ماکیاولیستی است و این را آقای سنوار خوب می‌داند و به همین علت به محض این که او به ریاست حماس انتخاب شد، اسرائیل هجمه سنگینی را علیه او شروع کرد تا او را تروریست بنامد و از آن روزی که او به ریاست حماس انتخاب شد، اسرائیل، آمریکا، مصر و قطر می خواهند روند گفتگو و مذاکره با طرف فلسطینی شروع شود تا شاید گروگان‌ها آزاد شوند ولی او هیچ اعتنایی ندارد و بر خلاف هنیه به او دسترسی هم ندارند.

وی تاکید کرد: رژیم جنایتکار اسرائیل یک مطلب را از یاد نَبَرد و آن این که هر وقت فرماندهی را ترور کند، به طور یقین فرمانده بعدی که جای او می‌آید، حماسی‌تر و شدیدتر خواهد بود و مثال روشن آن سید حسن نصرالله است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: رژیم اسرائیل، رئیس قبلی حزب الله حجت الاسلام سیدعباس الموسوی را ترور کرد و به جای او سیدحسن نصرالله آمد که به کابوسی بزرگ برای اسرائیل تبدیل شد.

وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید در کنفرانس جده از طریق اجماع و وحدت رای، سیستمی را پیشنهاد می‌دادند که نتانیاهو و همکاران شرور او به خصوص بن غفیر، سموتریش، وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش اسرائیل نتوانند از عقوبت کشتار ۴۰ هزار انسان بی‌گناه فرار کنند چرا که فرار آنها از عقوبت ننگ پاک نشدنی بر پیشانی بشریت معاصر است.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: سازمان ملل در این خصوص قطعاً مسئولیت اصلی و اساسی را دارد و ورود به این موضوع، اقتضای فلسفه تشکیل سازمان ملل بعد از جنگ جهانی است ولی بررسی ۷۵ سال فعالیت شورای امنیت و سازمان ملل نشان می دهد که این دو نهاد به تعهدات خود در برابر جنایت اسرائیل عمل نکرده و همین بی عملی، این شرور را جری کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا در این ناکامی سازمان ملل نقش اصلی را ایفا کرده و تا به حال ۹۰ بار از حق وتو خود به نفع اسرائیل سوئ استفاده کرده و در نتیجه، رژیم اسرائیل خوب می‌داند که مصون از مجازات است و بر همین اساس بود که رژیم اسرائیل فقط در ماجرای غزه، چهار قطعنامه سازمان ملل و سه قرار موقت دیوان بین المللی دادگستری را پاره کرد.

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: اگر سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل به وظیفه خود عمل می‌کرد، جریان مقاومت درست نمی‌شد چون جریان مقاومت در واقع در حال اجرای وظیفه اصلی سازمان ملل است.

وی همچنین با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار بیان کرد: روز خبرنگار را به خبرنگاران عزیز تبریک می‌گوییم و این روز را در حالی گرامی می‌داریم که در جنایات اخیر اسرائیل در فلسطین، تا کنون ۱۶۵ خبرنگار به شهادت رسیده اند و برخی از این عزیزان به همراه خانواده، جان خود را از دست داده‌اند.

آیت الله عاملی اضافه کرد: اگر خبرنگاران در غزه نبودند، دنیا هیچ اطلاعی از عمق جنایات اسرائیل پیدا نمی‌کرد و همین امر در شان و جایگاه امر خبرنگاری کافی است چرا که آنها چشمان بینای جامعه، خادمان پنهان امنیت، سرداران اصلاح و پیشرفت، خدمتگزاران واقعیت‌ها و ادا کنندگان حق بزرگ ملت‌ها یعنی حق اطلاع از واقعیت ها هستند و بی جا نیست که زمامداران خودسر، همیشه از خبرنگاران حرّ و آزاده می‌ترسند و بی جا نیست که دجال بزرگ روزگار ما، امپراطوری رسانه‌ای به راه انداخته و آیپک ارکان رسانه‌ای آمریکا و اروپا را خریده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین با اشاره به مشکلاتی که برخی معدنکاران برای اهالی منطقه عنبران در شهرستان نمین ایجاد کرده‌اند، اظهار کرد: رضایت مردم اساس کار رییس جمهور اعلام شده و بر این اساس، مسئولان در تصمیم گیری‌های کلان خود باید این اصل را لحاظ کنند و رضایت یک نفر را بر رضایت اهل یک منطقه مقدم نکنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در واگذاری معادن گاهی یک مجوز در برابر رضایت کل یک روستا قرار می‌گیرد و موجبات نارضایتی فراهم می‌شود و بعد از واگذاری و بی‌اعتنایی به رضایت عمومی، باز گاهی اذیت و آزار اهل محل به خاطر درآمد یک معدنکار استمرار پیدا می‌کند.

آیت الله عاملی بیان کرد: این هفته انفجارات عظیم در معادن منطقه عنبران رخ داده و اهل محل را علیه مسئولان بدبین کرده و این امر با رعایت حقوق شهروندی مغایر است و باید گفت که این معدن کار از کجا این جرات را پیدا کرده که دست به انفجارات غیر متعارف می‌زند؟

وی از دادستان اردبیل خواست که به این موضوع ورود کرده و شکایت اهل محل را ارج نهاده و ترک برداشتن خانه‌های اهالی در اثر انفجار، ضایع شدن محصولات کشاورزی در اثر باران گرد و خاک، تخریب جاده‌ها در اثر تردد ماشین‌های سنگین و به هم ریختن آسایش اهل محل در اثر صدای مهیب انفجارات را بررسی کند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها