|

حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

اخبار و گزارش‌ها حاکی از حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه است.

حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

به گزارش شبکه شرق، منابع خبری بامداد شنبه، از حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در استان «الحسکه» واقع در شمال شرق سوریه خبر دادند.

به نقل از «المیادین»، بامداد شنبه «۲۰ مرداد ۱۴۰۳»، منابع محلی از وقوع چند انفجار در پایگاه نظامیان آمریکا در «خراب الجیر» واقع در حومه شمالی «الحسکه» در شمال شرق سوریه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در پی این انفجارها که گفته شده در پی حمله پهپادی به وقوع به پایگاه نظامی آمریکا پیوسته است، داخل پایگاه نظامیان آمریکا آتش‌سوزی رخ داده و دود به آسمان برخاسته است.

جزئیات بیشتری تاکنون در این‌باره گزارش نشده است.

حمله به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

حمله پهپادی به «خراب الجیر» پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه

منابع محلی سوریه بامداد امروز «شنبه، ۲۰ مرداد ۱۴۰۳»، از شنیده شدن صدای چندین انفجار در پایگاه هوایی «خراب الجیر» متعلق به آمریکا، در شمال استان «الحسکه» واقع در شمال شرق سوریه خبر دادند.

به گفته این منابع، این پایگاه هدف حمله پهپادی قرار گرفته و دچار آتش‌سوزی شده است.

به گفته منابع محلی، حمله پهپادی زمانی رخ داد که یک هواپیمای باری حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی، مهمات و تعدادی نیروی نظامی، از مبدا عراق وارد این پایگاه شده بود.

جنگنده‌ها و بالگرد‌های ارتش آمریکا پس از این حمله اقدام به پرواز در خط مرزی سوریه و عراق کردند.

این حمله همچنین در شرایطی انجام می‌گیرد که ارتش آمریکا طی هفته‌های اخیر، تجهیزات نظامی وسیعی را وارد پایگاه هوایی خراب الجیر کرده است.

عصر روز گذشته، منابع سوری به خبرگزاری «ریانووستی» گفتند که ارتش آمریکا ۱۵ بالگرد تهاجمی آپاچی را در پایگاه‌های خود در سوریه مستقر کرده و ۲۵ نظامی را به پایگاه خراب الجیر اعزام کرده است. 

منابع محلی سوریه در تاریخ «دوم مردادماه» نیز به وبگاه «العربی الجدید» گفتند که آمریکا چهار سامانه پدافندی کوتاه‌برد جدید از نوع «Avenger» در پایگاه‌های خود در شرق و شمال شرق سوریه مستقر کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها