|

پس‌لرزه رونمایی از شهر زیرزمینی موشکی حزب‌الله لبنان/ ویدئو

حزب الله لبنان، ویدئویی تبلیغاتی از آنچه که ادعا شده که یک شهرک موشکی ساخته‌شده در تاسیسات زیرزمینی است را منتشر کرد.

پس‌لرزه رونمایی از شهر زیرزمینی موشکی حزب‌الله لبنان/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، این تاسیسات زیرزمینی حزب‌الله لبنان، به یاد «عماد مغنیه»، از فرماندهان ترو شده حزب‌الله توسط اسرائیل، «عماد۴» نام گرفته است، بنا به ادعای شبه‌نظامیان شیعی لبنانی تحت حمایت ایران، در آن موشک‌های پیشرفته و نقطه‌زن نگه‌داری می‌شود.

حزب الله لبنان روز جمعه «۲۶ مرداد ۱۴۰۳»، ویدئویی تبلیغی از آنچه که ادعا شده که یک شهرک موشکی ساخته‌شده در تاسیسات زیرزمینی است را منتشر کرد.

این تاسیسات به یاد «عماد مغنیه»، از فرماندهان ترورشده حزب‌الله لبنان توسط اسرائیل، «عماد۴» نام گرفته و بنا به ادعای شبه‌نظامیان شیعی لبنانی تحت حمایت ایران در آن موشک‌های پیشرفته و نقطه‌زن نگه‌داری می‌شود.

در ویدئوی منتشرشده، تعدادی از نیرو‌های حزب‌الله سوار بر موتورسیکلت‌ها در تونل‌هایی به تصویر کشیده شده که روی دیواره‌های آن تصاویری از حسن نصرالله، و شماری از فرماندهان کشته‌شده حزب‌الله در جریان حملات اسرائیل به چشم می‌خورد. 

مطابق فیلم منتشره، سقف این پایگاه زیرزمینی کوتاه است، پس احتمالا حداقل بخش‌های به نمایش درآمده صرفا برای پرتابه‌های سبک راکتی یا نگه‌داری پهپاد‌ها است.

در بخش انتهایی فیلم، پرتابگر در خروجی قرار گرفته و آماده شلیک راکت می‌شود؛ بر این اساس احتمالا این پایگاه در نقاط جنوبی لبنان قرار دارد که امکان رسیدن راکت به اسرائیل را دارد.

عمده نقاط نمایش داده‌شده، سقف‌ها و ستون‌ها بتن ریزی شده است که احتمالا استحکام پایگاه زیرزمینی را دوچندان کرده است؛ در بخش‌هایی از فیلم، کلاف میلگرد هم دیده می‌شود.

برخلاف پایگاه‌های زیرزمینی سپاه، دالان‌ها یا مسیر‌های عبور در پایگاه، به دپو تحهیزات اختصاص نیافته، پس قطعا محل دپو، جای دیگری در این پایگاه است.

غالب خودرو‌های حامل پرتابگر، راکت‌های سبک حمل می‌کنند، اما به نظر می‌رسد همین پرتابگر‌ها توان حمل و جابه‌جایی موشک‌های در طراز فاتح ۱۱۰ را هم داشته باشند، ولی موشک‌های بزرگ‌تر را احتمالا نتوان در این پایگاه مستقر کرد.

منبع: فرارو
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها