|

روزنامه اسرائیلی گزارش داد؛

سرقت اطلاعات حساس اسرائیل توسط ایران

یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد که هکر‌های وابسته به ایران ، در بحبوحه تلاش اسرائیل برای جلوگیری از افشای اطلاعات، حجم گسترده‌ای از داده‌های طبقه‌بندی‌شده را منتشر کرده‌اند.

سرقت اطلاعات حساس اسرائیل توسط ایران

به گزارش شبکه شرق، روزنامه «هاآرتص» گزارش داد که هکر‌های ضداسرائیلی که عمدتاً وابسته به ایران هستند، حجم گسترده‌ای از داده‌های طبقه‌بندی‌شده را منتشر کرده‌اند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که هکر‌های ضداسرائیلی که عمدتاً وابسته به ایران هستند، در بحبوحه تلاش اسرائیل برای جلوگیری از افشای اطلاعات، حجم گسترده‌ای از داده‌های طبقه‌بندی‌شده را منتشر کرده‌اند.

به گفته این روزنامه، این افشاگری‌ها شامل ده‌ها هزار سند و ایمیل حساس به‌سرقت‌رفته از نهاد‌های اسرائیلی، از جمله وزارت اسرائیل است.

بنابر گزارش هاآرتص، از زمان هفتم اکتبر و آغاز جنگ اسرائیل و حماس، طیف وسیعی از نهاد‌ها و مؤسسات نظامی و دفاعی گرفته تا بیمارستان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی اسرائیل، مورد حمله سایبری هکر‌ها قرار گرفته‌اند. گستردگی این حمله‌ها به حدی بوده که زیرساخت‌های امنیت سایبری اسرائیل را به صورت قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده است.

به‌رغم اینکه میزان واقعی حجم آسیب به امنیت و اقتصاد اسرائیل ناشی از این حمله‌های سایبری هنوز به صورت کامل مشخص نیست، اما هک نهاد‌ها و افشای اطلاعات آنها توسط هکرها، شدیدترین خسارت را در تاریخ اسرائیل رقم زده است؛ آن‌هم در شرایطی که اسرائیل سرمایه‌گذاری هنگفتی را در ارتباط با اقدامات دفاعی امنیت سایبری انجام داده است.

هاآرتص همچنین مدعی شده، پس از سرقت اطلاعات حساس اسرائیل توسط ایران، اسرائیل در تلاش است تا شبکه اینترنت در اسرائیل را سانسور کند. اما به نظر نویسنده هاآرتص، این اقدامات صرفاً جنگی بیهوده برای مقابله با افشای اطلاعات است که مقامات اسرائیلی به راه انداخته‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها