|

مذاکرات به بن‌بست رسید/ پرواز‌ها به ایران و اسرائیل لغو شد

در بحبوحه نگرانی‌های گسترده از حمله احتمالی ایران به اسرائیل، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به تهران و تل‌آویو لغو کرده یا کاهش داده‌اند.

مذاکرات به بن‌بست رسید/ پرواز‌ها به ایران و اسرائیل لغو شد

به گزارش شبکه شرق، در پی ترور «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس توسط اسرائیل در تهران، نگرانی‌ آمریکا و اسرائیل از واکنش قطعی ایران و گروه‌های موسوم به مقاومت به این اقدام اسرائیل، افزایش یافته است.

منابع مطلع به یک رسانه غربی گفته‌اند درخواست‌های جدید اسرائیل برای حفظ نظامیانش در غزه، توافق آتش‌بس را به بن‌بست کشانده است.

«رویترز»، امروز «جمعه، دوم شهریور ۱۴۰۳»، به نقل از ۱۰ منبع مطلع گزارش داده اختلافات سر حضور نظامی اسرائیل در غزه و همچنین آزادی گروگان‌های اسرائیلی و اسرای فلسطینی، باعث ایجاد بن‌بست در توافق آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل شده است.

این منابع که در میان آنها دو مقام حماس و سه دیپلمات غربی حضور دارند، به رویترز گفته‌اند که اختلاف در این موضوعات از مطالباتی ناشی می‌شود که  اسرائیل به طرح پیشین آمریکا در ماه مه میلادی برای آتش‌بس/تبادل اسرا اضافه کرده است.

آن طرح مورد موافقت حماس رسیده و بر اساس رئوس کلی آن قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده بود.

همه منابع مورد استناد رویترز گفته‌اند حماس، به ویژه، نگران مطالبات اخیر اسرائیل برای حفظ نظامیانش در طول کریدور «نتساریم» است؛ این کریدور یک محور مواصلاتی شرق به غرب در نوار غزه است که اسرائیل خواستار کنترل آن به منظور قطع ارتباط زمینی فلسطینی‌ها با جنوب نوار غزه و همچنین جلوگیری از تردد آنها در یک باریکه کوتاه‌تر در مرز بین مصر و غزه به نام «محور فیلادلفیا» است.

در بحبوحه نگرانی‌های گسترده از حمله احتمالی ایران به اسرائیل، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به تهران و تل‌آویو لغو کرده یا کاهش داده‌اند. 

خط هوایی آلمانی اعلام کرد توقف پرواز به پایتخت ایران و اسرائیل را تا دوم سپتامبر تمدید می‌کند.

لوفت هانزا امروز «جمعه»، اعلام کرد که تعلیق پرواز‌های خود به تل‌آویو و تهران را تا دوم سپتامبر تمدید می‌کند. پرواز‌ها به «بیروت» پایتخت لبنان نیز تا ۳۰ سپتامبر متوقف شده است.

در همین حال، پرواز‌ها به امان، پایتخت اردن و اربیل در عراق در «۲۷ اوت» ازسرگرفته می‌شود. این شرکت هواپیمایی گفت که از یک کریدور شمالی در حریم هوایی عراق برای این پرواز‌ها استفاده خواهد کرد.

در پی ترور «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس توسط اسرائیل در تهران، نگرانی آمریکا و اسرائیل از واکنش قطعی تهران و گروه‌های موسوم به مقاومت به این اقدام اسرائیل افزایش یافته است.

در بحبوحه نگرانی‌های گسترده از این حمله احتمالی، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به تل‌آویو، تهران و بیروت لغو کرده یا کاهش داده‌اند. همچنین بسیاری از کشورها نیز از شهروندان خود خواسته‌اند تا بدون درنگ، اسرائیل و لبنان را ترک کنند.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها