|

حماس به اسرائیل هشدار داد؛ تصمیم حمله به مسجدالاقصی، اقدامی خطرناک و بازی با آتش است

حماس با صدور یک بیانیه، به اسرائیل هشدار داد.

حماس به اسرائیل هشدار داد؛  تصمیم حمله به مسجدالاقصی، اقدامی خطرناک و بازی با آتش است

به گزارش شبکه شرق، حماس بیانیه‌ای هشدارآمیز خطاب به اسرائیل صادر کرد.

در بیانیه حماس آمده است که تصمیم کابینه اسرائیل برای یورش اسرائیلی‌ها به مسجدالاقصی، اقدامی خطرناک و بازی با آتش است که منطقه را به سمت جنگی دینی پیش می‌برد و مسئولیت همه پیامدهای آن متوجه اسرائیل و حامیان آن است.

حماس همچنین خواستار بسیح عمومی امت و خیزش سراسری برای دفاع از ملت و مقدسات فلسطین شد. حماس اعلام کرد که این دولت فاشیست و جنایتکار با آتش بازی می‌کند و اعتنایی به پیامدهای تجاوزات خود علیه مسجد الاقصی و هتک حرمت آن نزد امت اسلامی و عربی ندارد و این طرح‌های شوم و خطرناک علیه قبله نخست مسلمانان و سومین حرم شریف، موجب وقوع جنگ دینی گسترده خواهد شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که تلاش‌های گسترده دشمن اسرائیلی برای تغییر واقعیت‌های موجود در مسجدالاقصی، هرگز موجب محو حقایق تاریخی مبنی بر اسلامی بودن این مکان که غیرقابل تقسیم است و همیشه اسلامی خواهد ماند، نخواهد شد.

این گروه فلسطینی، عموم فلسطینیان در کرانه باختری، قدس و اسرائیل را به بسیج عمومی و حضور گسترده در مسجدالاقصی برای مقابله با هرگونه تلاش اسرائیلی‌های تندرو برای هتک حرمت مسجدالاقصی و زیر پا گذاشتن قداست آن و رویارویی با دشمن اشغالگر برای دفاع از این مسجد فراخواند.

پیشتر، «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی اسرائیل که به تندروی مشهور است، در اظهاراتی گفته بود: «سیاست ما اجازه می‌دهد که در کوه معبد (مسجدالاقصی) نماز بخوانیم. در آنجا قانون برای یهودیان و مسلمانان مساوی است و من قصد دارم که در آنجا کنیسه بسازم.»

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در واکنش به این اظهارات بن‌گویر اعلام کرد که تغییراتی در وضعیت کنونی مسجدالاقصی ایجاد نشده است.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها