|

تشکیل پرونده‌ جدید علیه «مصطفی تاج‌زاده»

پرونده‌ی جدیدی برای «مصطفی تاج‌زاده» به جریان افتاده است.

تشکیل پرونده‌ جدید علیه «مصطفی تاج‌زاده»

به گزارش شبکه شرق، «مصطفی تاج‌زاده» از تشکیل پرونده جدید علیه خود خبر داد و اعلام کرد: «سال ۹۲ که آقای روحانی رای آورد، ۶ سال زندانم به هفت سال افزایش یافت. این‌بار، ظاهراً قرار است، پنج سال زندانم به ۱۰ سال برسد.»

بر اساس آنچه «مصطفی تاج‌زاده» اعلام کرده که پرونده‌ی تازه‌ای برای او به جریان افتاده است.

«مصطفی تاج‌زاده» فعال سیاسی اصلاح‌طلب، اعلام کرد که پرونده‌ تازه‌ای برای او با اتهام‌های «اجتماع و تبانی به‌منظور ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» به جریان افتاده است.

«مصطفی تاج‌زاده» در نامه‌ای، به مقامات عالی نسبت به این موضوع اعتراض کرده است.

به گفته‌ی این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، ممکن است قاضی او را به دو اتهام مطرح‌شده در پرونده‌ی تازه به ۶ سال زندان جدید محکوم کند که پنج سال آن قابلیت اجرایی‌شدن خواهد داشت.

بر اساس آنچه در نامه‌ «مصطفی تاج‌زاده» نوشته شده است، او در پرونده‌ی تازه‌اش نیز، به اجتماع و تبانی به منظور ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، متهم شده است.

تاج‌زاده در نامه‌ای، به مقامات عالی نسبت به این موضوع اعتراض کرده و نوشته است که به روال سابق، در دادگاه حاضر نمی‌شود و از خود دفاع نمی‌کند.

«مصطفی تاج‌زاده» در این ارتباط نوشته است: «سال ۹۲، که آقای روحانی رای آورد، ۶ سال زندانم به ۷ سال افزایش یافت. این‌بار، ظاهراً قرار است ۵ سال زندانم به ۱۰ سال برسد.»

«مصطفی تاج‌زاده» پیش‌ از این و در «تیرماه ۱۴۰۱»، بازداشت شد و حکم او، ۱۹ مهرماه همان سال، از سوی دادگاه انقلاب، به‌ اتهام تبانی علیه امنیت ملی (پنج سال حبس)، نشر اکاذیب (دو سال) و تبلیغ علیه نظام (یک سال)، مجموعا هشت سال حبس صادر شد که مطابق قانون، پنج سال آن قابل اجراست.

سید مصطفی تاج‌زاده، از فعالان سیاسی اصلاح طلب است که در شورای مرکزی جبهه مشارکت و نیز سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی عضویت دارد، او سابقه سرپرستی وزارت کشور و نیز معاونت امور بین‌الملل وزیر ارشاد را در سابقه کاری خود دارد. 

منبع: انصاف نیوز
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها