|

فرمانده کل سپاه پاسداران تشریح کرد:

جزئیات جنگ کشتی‌ها بین ایران و اسرائیل؛ ۱۴ کشتی ایرانی را زدند، ۱۲ کشتی اسرائیلی را زدیم/ ویدئو

فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص جنگ کشتی میان ایران و اسرائیل توضیحاتی ارائه کرد.

جزئیات جنگ کشتی‌ها بین ایران و اسرائیل؛ ۱۴ کشتی ایرانی را زدند، ۱۲ کشتی اسرائیلی را زدیم/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، سرلشکر حسین سلامی برای اولین بار، روایتی از جنگ کشتی‌ها میان ایران و اسرائیل ارائه کرد و گفت: «در دریای سرخ و دریای مدیترانه، ۱۴ کشتی ما را زدند تا نتوانیم نفت‌مان را صادر کنیم. اسرائیل این اقدام را خیلی مرموزانه و مبهم انجام داد و ما هم ۱۲ کشتی از آنها زدیم. کشتی پنجم را که زدیم، دستشان بالا رفت و گفتند نبرد کشتی‌ها را متوقف می‌کنیم.»

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور با فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: «آقای رئیس‌جمهور! بنده در ادامه فرمایشات شما که درباره تحریم فرمودید، باید بگویم که ما تقریباً ۵ تا ۶ سال خیلی سخت را پشت سر گذاشتیم، ازیک‌طرف تحریم‌ها و مشکلات کرونا بود و از طرفی ترامپ بود که او دست‌کمی از کرونا نداشت.»

او افزود: «در دریای سرخ و مدیترانه‌، ۱۴ کشتی از ما زدند که نفت صادر نشود. ما اوایل متوجه نبودیم که چه کسی این کشتی‌ها را می‌زند اما بالاخره متوجه شدیم که اسرائیل است به‌گونه‌ای که مرموزانه و مبهم این کار را انجام می‌داد؛ کشتی پنجم را که زدیم دست آنها بالا رفت و گفتند نبرد کشتی‌ها را متوقف می‌کنیم. انگلیسی‌ها نفتکش ما را در جبل‌الطارق گرفتند؛ وقتی ما کشتی آنها را گرفتیم و مبادله کردیم، آنها تسلیم شدند. دو کشتی ما را در یونان گرفتند و ما دو کشتی از آنها گرفتیم و آن‌ها تسلیم شدند.»

سردار سلامی ادامه داد: «هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته اینها را توانستیم ساقط کنیم. در شرایط بسیار سختی قرار گرفته بودیم، سردار سلیمانی شهید شده بود،‌ کرونا غالب بود و تحریم اقتصادی در بدترین شرایط علیه ما اجرا می‌شد و تلاش می‌کردند ما را در انزوا سیاسی قرار دهند. می‌بایست در جهات مختلف این تهدید بازدارندگی را ایجاد می‌کردیم. اول باید خطوط کشتیرانی را امن می‌کردیم. وقتی آمریکایی‌ها می‌خواستند یک کشتی ما را سرقت کنند، نیروهای ما اجازه این کار را ندادند و آمریکایی‌ها سرافکنده برگشتند، وقتی این اتفاقات رخ دادند، تحریم به لحاظ اجرا شکسته شد.»

فرمانده کل سپاه گفت: «ولی این پایان ماجرا نبود و باید مردم را در کرونا مدیریت می‌کردیم. تمام ظرفیت‌های سپاه را پای کار آوردیم و ساخت واکسن و طرح شهید سلیمانی را اجرا کردیم. بسیج سازندگی هم نباید اجازه می‌داد هیچ خانواده‌ای که از کرونا دچار فقر شده است، آسیب ببیند. برای همین نهضت کمک مومنانه را اجرا کردیم. هیچکدام از 350 طرح ملی کند نشد و اجازه ندادیم که تحریم بر کار ما اثر بگذارد. از سوی دیگر باید با پدیده تکفیر در خارج از کشور مقابله می کردیم چون اگر ادامه پیدا می کرد نقطه مرکزی آن کشور ما بود.»

سرلشکر سلامی اظهار داشت:‌ «موفق شدیم تمام مسیرهایی که دشمن علیه ما باز کرده بود ببندیم و امروز امن‌ترین خطوط کشتیرانی متعلق به کشتی‌هایی است که پرچم ایران روی آنها است. وقتی دو نفتکش ما می‌خواستند به ونزوئلا بروند آمریکایی‌ها تهدید کردند که این دو نفتکش را توقیف می‌کنند من خودم به همراه سردار تنگسیری رفتیم و عملیات تصرف نفتکش آمریکایی را شبیه‌سازی کردیم و در بیسیم هم اعلام کردیم، وقتی آمریکایی‌ها این کار را دیدند نفتکش‌های ما به سلامت به مقصد رسیدند.»

سردار سلامی تاکید کرد: «تمام استعداد و ظرفیت سپاه و استعداد دریاگونه بسیج که یک ظرفیت پایان‌ناپذیر است در خدمت دولت است و ما به هیچ چیزی جز موفقیت شما (پزشکیان) و دولت شما فکر نمی‌کنیم و اساس کار ما با دولت‌ها بر خوش‌عهدی و صداقت است و به میزانی که از ظرفیت ما استفاده کنید ما در خدمت شما هستیم.»

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها