|

العالم فی 60 ثانیة

از رشد بخش املاک و مستغلات در دبی تا رشد اقتصادی عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، روسیا الیوم، الحره، البیان، الجزیره و الخلیج اونلاین.

از رشد بخش املاک و مستغلات در دبی تا رشد اقتصادی عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

 

روسیا الیوم: 

یمن ریاست نشست اتحادیه عرب را برعهده گرفت

جمهوری یمن، ریاست صد و شصت و دومین دوره از نشست سران اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم را برعهده گرفت.

ریاض الکعبری، نماینده جمهوری یمن در اتحادیه عرب، ریاست این نشست را از حسین سیدی عبدالله الدیه، نماینده جمهوری اسلامی موریتانیا دریافت کرد.

نشست های صد و شصت و دومین دوره عادی اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم برای آماده شدن برای نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب که قرار است سه شنبه برگزار شود، برگزار شد.

شورای اتحادیه عرب در این نشست با حضور نمایندگان دائم کشورها، مسائل مرتبط با تقویت همکاری مشترک کشورهای عربی و شماری از پرونده های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی متعلق به کشورهای عربی را بررسی خواهد کرد.

 

البیان امارات:

 اطمینان بالا در ادامه شتاب رشد بخش املاک و مستغلات در دبی

نظرسنجی انجام شده توسط البیان، که شامل مدیران عامل 11 شرکت بزرگ توسعه املاک و مستغلات بود، نشان داد که شرکت های توسعه املاک و مستغلات به قدرت و پایداری شتاب رشد بخش املاک در دبی اعتماد دارند.

این مدیران عامل تأیید کردند که عملکرد اقتصادی قوی امارات، موقعیت رو به رشد آن به عنوان یک مرکز جهانی برای امور مالی، تجارت، گردشگری و خدمات، یک مقصد ایده آل برای کار و اقامت، و هجوم تعداد فزاینده میلیونرها، سرمایه گذاران و کارآفرینان برای سکونت در آنجا، همه عواملی هستند که از رشد مداوم تقاضا در کوتاه مدت و میان مدت حمایت می کنند، به ویژه با توجه به اینکه انتظار می رود تقاضا همچنان از عرضه فراتر رود.

 

الخلیج اونلاین: 

رشد اقتصاد عربستان برای سیزدهمین فصل متوالی

سازمان آمار عربستان اعلام کرد در حالی که تولید ناخالص داخلی حقیقی این کشور 0.3 درصد کاهش یافت، اقتصاد عربستان برای سیزدهمین فصل متوالی به رشد دست یافته است.

این سازمان تصریح کرد حجم اقتصاد عربستان در سه ماهه دوم سال جاری به 225 میلیارد دلار رسیده و برای سومین فصل متوالی، شاهد رشد بوده است.

بنا بر اعلام این سازمان، اقتصاد غیرنفتی عربستان در سه ماهه دوم سال جاری، رشد 4.9 درصدی را به ثبت رسانده و سهم فعالیت های غیرنفتی این کشور در بازه زمانی ذکر شده به 52 درصد رسیده است.

صندوق بین المللی پول در گزارش اخیر خود تصریح کرد عربستان در تحول اقتصادی بی سابقه ای که شاهد آن است، به پیشرفت فوق العاده ای دست یافته است.

 

الحره: 

ورود اولین خودروی عراقی به کویت پس از 33 سال

پس از وقفه بیش از 33 ساله، اولین خودروی عراقی وارد کشور کویت شد. المنهل الصافی، سفیر عراق در کویت در شبکه اجتماعی ایکس از این امر ابراز خوشنودی و در این راستا از دولت کویت قدردانی کرد.

این خودروی عراقی توسط یک زن که برای تماشای مسابقه فوتبال تیم خود با کویت که قرار است در دهم سپتامبر در کویت برگزار شود، وارد این کشور شد.

گفتنی است در 3 اوت، الصافی خبر داد سلسله نشست‌هایی از هفته گذشته برای ساماندهی ورود تماشاچیان عراقی به کویت برای حضور در مسابقه فوتبال عراق و کویت برگزار شد.

وی افزود فهد الیوسف، وزیر کشور کویت و عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق بر سر سازوکار ورود تماشاچیان عراقی توافق کردند.

 

الجزیره:

 جزئیات حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

منابع سوری از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ریف حماه در سوریه خبر دادند که به شهادت پنج تن و زخمی شدن نوزده تن دیگر منجر شده است.

رسانه‌های سوری به نقل از اداره بهداشت حماه اعلام کردند که حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مصیاف در ریف حماه واقع در مرکز سوریه به شهادت پنج تن و زخمی شدن نوزده تن دیگر منجر شده است.

تلویزیون رسمی سوریه گزارش داد که آتش سوزی بزرگی در پی تجاوز رژیم اسرائیل، در منطقه حیرعباس در ریف حماه رخ داده است.

پیشتر رسانه های رسمی سوری گزارش داده بودند که رژیم صهیونیستی در تجاوز خود، اطراف شهر مصیاف را هدف قرار داد و پدافند هوایی سوریه با تعدادی از موشک ها مقابله کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها