|

مراسم تودیع و معارفه وزیر فرهنگ با حضور عارف برگزار شد

بعدازظهر دوشنبه ۱۹ شهریورماه جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و مدیران در تالار وحدت حاضر شدند تا محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشین ارشاد را تودیع کنند و معارفه رسمی عباس صالحی نیز انجام شود.

مراسم تودیع و معارفه وزیر فرهنگ با حضور عارف برگزار شد

به گزارش شبکه شرق،  مراسم تودیع و معارفه وزیر فرهنگ با حضور معاون اول رییس‌ جمهور در تالار وحدت برگزار شد.

بعدازظهر دوشنبه ۱۹ شهریورماه جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و مدیران در تالار وحدت حاضر شدند تا محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشین ارشاد را تودیع کنند و معارفه رسمی عباس صالحی نیز انجام شود.

این مراسم با حضور معاون‌های سینمایی، فرهنگی، هنری و مدیران زیرمجموعه‌های وزارت فرهنگ پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

اجرای آن را حسن سلطانی مجری قدیمی تلویزیون برعهده دارد.

در بخش ابتدایی این مراسم از محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشین فرهنگ دعوت شد تا سخنان خود را بیان کند.

اسماعیلی با گرامیداشت یاد تمام شهدا از جمله شهدای سلامت و خدمت و قدردانی از حضور وزاری سابق و اصحاب فرهنگ و هنر گفت: اینجا جلسه تودیع و معارفه است ولی در این حوزه خداحافظی معنا ندارد. ما با اتکا به رییس جمهور شهید، افتخار خدمت داشتیم و از پس به عنوان عضوی کوچک در خدمت اهالی فرهنگ هنر خواهیم بود. ما در این سه سال تلاش کردیم براساس اقتضائاتی که در هر حوزه وجود داشت اقداماتی انجام دهیم، از جمله شورای عالی فضای مجازی که بخش زیادی از آن فرهنگی است و باید نگاه فرهنگی در آن غالب باشد. من در طول سه سال تلاش کردم اقتضائاتی را فراهم کنم. 

وی خاطرنشان کرد: آقای رییس جمهور شهید مرا به عنوان دبیر هماهنگی فرهنگی دولت منصوب کردند و یک فضای هم‌افزا شکل گرفت.‌ افتخار داشتم همه معاونان فرهنگی دستگاهها را با هماهنگی انتخاب کنیم تا یک مجموعه متشکل ایجاد شود.

او گفت: یک اقتضای دیگر وزارتخانه بودجه بود و ما می‌شنیدیم که سنگ بنای این حوزه از ابتدا متناسب با نیازهایش نیست و ما این را لحاظ کردیم و امروز این بودجه که از آن دست گرفتم و از این دست تحویل می‌دهیم، ۱۷ برابر شده است.

او خطاب به عارف (معاون اول رییس جمهور) گفت: ما مجموعه‌های فرهنگی و هنری را راه‌اندازی کردیم که نمونه آن در کشورهای همسایه نیست و از نظر امتیاز و امکانات بالاتر است.

وی‌ در بخشی از صحبتهایش ‌به محلی که برای جشنواره‌ها قرار است ساخته شود، اشاره کرد و افزود: زمینی با ۱۲۰ هزارتراکم آماده شده و ما قول داریم در ۵۹ سالگی انقلاب این را به اهالی فرهنگ و هنر هدیه دهیم.‌

اسماعیلی در ادامه به سندهای موسیقی، نمایش و نیز سینما که این اواخر نسبت به آن اعتراض زیادی مطرح شده بود، اشاره کرد و با خطاب تاکیدی به آیت‌الله محقق داماد گفت: براساس سند موسیقی اجراها صرفا با تصمیم‌ گیری مدیران مربوط انجام می‌شود. در کنار این‌ها امسال اولین جشنواره فجر معماری برگزار می‌شود، آنچه که برگزاری آن به یک آرزو تبدیل شده بود.

وی در بخشی دیگر از سخنرانی خود با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده که پیش‌تر بارها از آنها سخن گفته بود، از اتفاق‌های سال ۱۴۰۱ در جامعه با نام فتنه یاد کرد و بار دیگر تاکید کرد: با وجود تمام اینها پرشورترین دوران فرهنگ و هنر را پشت سر گذاشتم. 

او در ادامه به حوزه‌های دیگر فعالیتی وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: دفاع ما از پوشش و عفاف یک دفاع هویتی است. ما در مرزهای اخلاقی جامعه باید با قدرت بایستیم و این محل قدرت محل تجمع دشمن است که تلاش می‌کند یک موضوع هویتی را محل مداخله قرار دهد.

اسماعیلی پس از آنکه با طولانی شدن صحبت هایش تذکر کتبی گرفت، با کوتاه کردن اظهاراتش و با بیان اینکه از حرفهایش چشم‌پوشی می‌کند، خطاب به معاون اول رئیس جمهور بار دیگر به رییس‌جمهور شهید اشاره کرد و گفت: من در طول ۱۰ سال گذشته با ایشان همراه بودم و وزارت فرهنگ واقعا مهمترین وزارتخانه دولت است. امروز هم از همان دستی که وزارتخانه را از دکتر صالحی گرفتم با همان دست به ایشان پس می‌دهم.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها