|

دور دنیا در یک دقیقه

تیلور سوئیفت پشت کامالا هریس درآمد

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

تیلور سوئیفت پشت کامالا هریس درآمد
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا به حاشیه مناظره ترامپ و هریس می‌پردازیم. سوئیفت از پس این مناظره با قاطعیت پشت هریس در آمده است. سپس گزارشی از مقابله میلیارد دلاری انواع گروه‌های مذهبی علیه برابری جنسیتی می‌خوانیم و در آخر پرونده پلیکوها را دنبال می‌‌کنیم.

 

تیلور سوئیفت پشت هریس درآمد

خواننده مشهور آمریکایی، تیلور سوئیفت پس از پایان مناظره هریس و ترامپ در اینستاگرام، هریس را یک جنگجو که به مبارزه برای حقوق انسان‌ها اعتقاد دارد، توصیف کرد.

او در این پست نوشت ساده‌ترین راه برای مبارزه با جعلیات، حقیقت است. سوئیفت هوادارانش را به ثبت نام برای رای دادن تشویق کرد. او ۲۸۳ میلیون دنبال‌کننده در این پلتفرم دارد. 

چندی پیش کمپین ترامپ تصاویر جعلی سوئیفت را که هوش مصنوعی ساخته بود، به عنوان حامی رئیس‌جمهور سابق منتشر کردند که با اعتراض این خواننده مواجه شد.

 

سرقت مدال‌های المپیکی قایقران استرالیایی

آقای درو گین مدال‌های المپیکی خود را درون خودرو گذاشته و برای سخنرانی به یک مدرسه رفته بود که در بازگشت متوجه شد خیلی چیزها از جمله مدال‌هایش نیست.

پلیس ملبورن در کنار انتشار عکس مدال‌های درو گین از شهروندان درخواست کرده اگر در بازار‌های فروش آنلاین مدال‌ها را دیدند، خبر بدهند. عزم پلیس جزم است تا مدال‌ها به صاحبش بازگردد.

درو گین این مدال‌ها را از چهار المپیک سیدنی، آتن، پکن و لندن به دست آورده است. او عضو تیم چهار نفره قایقرانی استرالیا بوده است.

 

استاتین‌ها و سلامت افراد بالای ۷۰ سال

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افراد بالای ۷۰ سال سن بهتر است مصرف استاتین‌ها را در دستور کار خود قرار دهند. این یک روش درمانی مقرون به صرفه است.

بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌ها از عوامل اصلی مرگ و میر افراد بالای ۷۰ سال به شمار می‌روند. اما مصرف داروهایی که سطح کلسترول بد و چربی را کاهش می‌دهند به سلامت این افراد کمک می‌کند.

استاتین‌ها از دسته داروهای ارزان و در دسترس هستند که به شکل قابل ملاحظه‌ای بر سلامت افراد بالای ۷۰ سال تاثیر می‌گذارند. قرص‌های چربی و کلسترول از دسته استاتین‌ها هستند.

 

مقابله میلیارد دلاری مذهبی‌ها با مفهوم برابری جنسیتی

گزارش منتشر شده از موسسه توسعه خارجی بریتانیا می‌گوید انواع گروه‌های مذهبی در سراسر جهان آموزش برابری جنسیتی را هدف گرفته اند و برای تحقق آن میلیاردها دلار هزینه می‌کنند.

این گروه‌ها اعم از کاتولیک‌ها و گروه‌های اسلامی به وضوح با مفهوم برابری جنسیتی، آموزش‌های جنسی، شناخت اقلیت‌های جنسیتی مقابله می‌کنند. محدود کردن دختران و زنان هدف عمده این گروه‌هاست.

برای مثال مسیحیان تندوری آمریکایی ۵۴ میلیارد دلار برای مبارزه با آموزش جنسی و برابری جنسیتی در آفریقا هزینه کرده اند. این مبلغ در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۰ هزینه شده است.

 

پرونده پلیکوها؛ متهم در بیمارستان بستری شد

وکیل مدافع دومینیک پلیکوی ۷۱ ساله می‌گوید موکلش دچار ضعف و درد شکم است و در بیمارستان بستری شده است. در صورت بهبود به دادگاه باز می‌گردد تا به پرسش‌ها پاسخ دهد و …

دومینیک پلیکو، همان شهروند فرانسوی است که طی یک دهه مردانی را برای تجاوز به همسرش استخدام کرده است. او به خانم گیزل پلیکو داروی مخدر خورانده و فرآیند تجاوز را فیلمبرداری کرده است.

از دو هفته پیش روند محاکمه دومینیک پلیکو آغاز شده است. این مرد ۷۱ ساله به اعمال خود اعتراف کرده است. جامعه فرانسوی متاثر از این فاجعه ماجرا را با جدیت پیگیری می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها