|

العالم فی 60 ثانیة

از پوشیدن عبای عربی پزشکیان تا جایگاه امارات در امنیت سایبری جهان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الخلیج اونلاین، الامارات الیوم، خبرگزاری رسمی عراق ،عکاظ عربستان و شفق نیوز.

از پوشیدن عبای عربی پزشکیان تا جایگاه امارات در امنیت سایبری جهان
خبرنگار: ذلفا معیل

الخلیج اونلاین:

 رایزنی پادشاه بحرین و رئیس شورای اروپا 

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا در منامه دیدار کردند.

دو طرف آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک و در راس آن تحولات کنونی در خاورمیانه را بررسی کردند.

پادشاه بحرین بر اهمیت دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تامین کمک‌های بشردوستانه کافی برای ساکنان غزه برای کاهش رنج‌هایشان تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت ایجاد چشم انداز برای صلح پایدار و جامع مبتنی بر راه حل دو کشوری در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد.

آل خلیفه تاکید کرد که بحرین از همه تلاش ها با هدف برقراری امنیت و ثبات و صلح در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت می کند.

 

الامارات الیوم: 

امارات متحده عربی در بالاترین رده امنیت سایبری در جهان قرار دارد

امارات متحده عربی به دستاورد جدیدی در زمینه امنیت سایبری دست یافته است، زیرا اتحادیه بین المللی مخابرات این کشور را بر اساس شاخص جهانی امنیت سایبری در سال 2024 در بالاترین رده جهانی (مدل پیشرو) قرار داده است.

این طبقه‌بندی نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر این کشور برای ایجاد یک زیرساخت دیجیتال پیشرفته و ایمن است.

دکتر محمد حمد الکویتی، رئیس شورای امنیت سایبری، در بیانیه ای به همین مناسبت تأکید کرد که این دستاورد پیشگام، نتیجه چشم انداز آینده نگر رهبری خردمند و سیاست های خردمندانه ای است که کشور در حوزه تحول دیجیتال دنبال کرده است. 

وی افزود: این طبقه بندی جهانی نشان دهنده پیشرفت امارات در زمینه تحول دیجیتال است و موقعیت این کشور را به عنوان یک مرکز منطقه ای و جهانی برای نوآوری و فناوری تقویت می کند. 

 

شفق نیوز: 

درخواست امریکا از عراق برای حفاظت از دیپلمات‌ها و نظامیان ائتلاف بین‌المللی

سفارت امریکا در عراق امروز جمعه، آنچه را گروه‌های شبه نظامی هم‌پیمان ایران خواند، به حمله به تاسیسات دیپلماتیک امریکا در بغداد متهم کرد.

سخنگوی سفارت امریکا در بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز سه شنبه 10 سپتامبر، مجتمع حمایت دیپلماتیک در بغداد که یک مجتمع دیپلمایک امریکا است، هدف قرار گرفت.

وی افزود که خوشبختانه این حادثه هیچ خسارت جانی در پی نداشت و شواهد حاکی از آن است که گروه‌های شبه نظامی هم‌پیمان ایران که با آزادی در عراق فعالیت می‌کنند، عامل حمله بودند.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

تقدیم عبای عربی به رئیس جمهور ایران از جانب اهالی بصره

اسعد العیدانی، استاندار بصره در جنوب عراق تاکید کرد که سفر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران به بصره تاریخی است و در یادها می‌ماند.

وی در مراسم استقبال از پزشکیان گفت: در سطح بالایی از مسئولیت برای بهبود وضعیت به نفع منافع دو کشور و دو ملت خواهیم بود.

العیدانی افزود که با انسجام با جمهوری اسلامی ایران برای تحقق منافع ایران و عراق تلاش می‌کنیم.

استاندار بصره اشاره کرد که مواضع عراق و جمهوری اسلامی ایران در خدمت به جهان اسلام و مقابله با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه یکسان است.

 

عکاظ عربستان: 

عربستان در خط مقدم کشورهای "در حال ظهور" در توزیع سود سهام قرار دارد

بر اساس گزارش اخیری که برای اندازه گیری توزیع سود سه ماهه در سطح جهان منتشر شده است، عربستان در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در صدر فهرست کشورهایی با بیشترین توزیع سود سه ماهه در میان کشورهای بازارهای نوظهور قرار دارد و مجموع توزیع های آن به 8.7 میلیارد دلار (32.63 میلیارد ریال) رسیده است. 

سه ماهه دوم شاهد توزیع میلیاردها دلار در کشورهای نوظهور به رهبری عربستان با ارزش 8.7 میلیارد دلار بود که فاصله این کشور با کشور دوم (چین) را به حدود 2.4 میلیارد دلار رساند، زیرا توزیع چین در سه ماهه دوم افزایش یافت. 

رده‌بندی بقیه کشورهای نوظهور به ترتیب توزیع نقدی به شرح زیر است: برزیل، امارات، کلمبیا، هند، تایلند، مکزیک، آفریقای جنوبی، کویت، فیلیپین و شیلی».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها