|

العالم فی 60 ثانیة

از برکناری مدیرکل شرکت هواپیمایی عراق تا برگزاری مراسم عروسی در یک مرکز باستانی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الخلیج اونلاین، الشرق الاوسط، خبرگزاری رسمی عراق ، خبرگزاری رسمی سوریه و روسیا الیوم.

از برکناری مدیرکل شرکت هواپیمایی عراق تا برگزاری مراسم عروسی در یک مرکز باستانی
خبرنگار: ذلفا معیل

خبرگزاری رسمی عراق: برکناری مدیرکل شرکت هواپیمایی عراق

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق از برکناری مدیرکل شرکت هواپیمایی عراق خبر داد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق آمده است: در راستای اجرای دستورات محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت یاب برای پیگیری و شناسایی دلایل نابسامانی در پرواز‌های شرکت هواپیمایی عراق در روزهای گذشته، این کمیته توصیه‌هایی را به رزاق محیبس السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق ابلاغ کرد.

در بیانیه مذکور آمده است: از جمله این توصیه‌ها، برکناری مدیرکل شرکت هواپیمایی عراق است که وزیر حمل و نقل نیز با آن موافقت کرده است.

 

 

روسیا الیوم: برگزاری مراسم عروسی در یک مرکز باستانی 

انتشار تصاویری از یک مراسم عروسی در داخل مسجد باستانی کاخ شاهزاده محمد علی در کاخ موزه منیل مصر در چند ساعت گذشته جنجال بسیار زیادی را به خصوص در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی این کشور به پا کرده است.

کاخ و موزه منیل یکی از قصرهای دوره پادشاهی در مصر با معماری خاص است که در سال ۱۹۰۱ در جزیره منیل در قاهره در مساحتی معادل شش هکتار بنا شده و دارای قصر معماری با ارزش منحصر به فرد شامل هنرهای اسلامی متنوع از زمان حکومت و خلفای فاطمی و دوره پادشاهی ممالیک و عثمانیان و همین‌طور معماری اندلسی و ایرانی و شامی است.

 

 

الخلیج اونلاین: رزمایش دریایی کویت در آب‌های منطقه

وزارت کشور کویت، اعلام کرد که رزمایش نظامی دریایی کویت با مشارکت شناور‌های گارد ساحلی و هواپیماهای پلیس و شناور‌های نیروی دریایی کویت به پایان رسید.

این رزمایش شامل سلسله تمرین‌های دریایی پیشرفته و تیراندازی با گلوله جنگی با استفاده از سلاح‌های سنگین و سبک بود.

هدف از این تمرین، افزایش سطح آمادگی و آمادگی رزمی نیروهای دریایی و تقویت توانایی‌ها برای حفاظت از آب‌های منطقه‌ای و مناطق دریایی دیگر است.

از دیگر اهداف این رزمایش، مقابله قاطعانه و با قدرت با هر تهدید چه از سوی طرف‌های متخاصم یا تلاش‌ها برای قاچاق در راستای حفظ امنیت مرزهای دریایی است.

 

 

الشرق الاوسط: درخواست تشکیلات خودگردان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

محمد مصطفی نخست وزیر فلسطین بر ضرورت بسیج تلاش های جامعه بین المللی برای تصویب و اجرای گام های عملی برای اجرای راه حل دو کشوری و افزایش تلاش ها برای توقف تجاوزات اسرائیل به مردم فلسطین در نوار غزه، کرانه غربی و قدس شد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان در نشستی به میزبانی خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا، در مقر وزارت امور خارجه این کشور در مادرید پایتخت اسپانیا، با حضور اعضای گروه تماس عربی-اسلامی در خصوص نوار غزه، که نمایندگان کشورهای نروژ، اسلوونی ،ایرلند و برخی از کشورهای اتحادیه اروپا نیز حضور داشتند، تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای اجرای راه‌حل دو کشوری را به اتفاق یکدیگر بررسی کردند.

 

 

خبرگزاری رسمی سوریه: اسد، یک وزیر سابق را به تشکیل کابینه جدید سوریه مکلف کرد

رئیس جمهور سوریه طی دستوری، محمد غازی الجلالی را مامور تشکیل کابینه جدید در سوریه کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه طی دستوری، محمد غازی الجلالی را مامور تشکیل کابینه جدید در سوریه کرد.

الجلالی متولد 1969 میلادی در دمشق است و پیشتر از 2014 الی 2016 وزیر ارتباطات و فناوری بوده است.

او از سال 2008 تا 2014 معاون وزیر ارتباطات و فناوری بود و از سال 2023 استاد و رئیس دانشگاه خصوصی سوریه است.

الجلالی دکترای اقتصاد مهندسی از دانشگاه عین شمس قاهره در سال 2000 را دارد و فوق لیسانس و لیسانس خود را در رشته مهندسی شهری در دانشگاه دمشق اخذ کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها