|

العالم فی 60 ثانیة

از ورود الجزایر به بخش برق عراق تا رایزنی نظامی عربستان و آمریکا

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الخلیج اونلاین، البیان، العربی الجدید، الصباح و المستقبل.

از ورود الجزایر به بخش برق عراق تا رایزنی نظامی عربستان و آمریکا
خبرنگار: ذلفا معیل

الخلیج اونلاین:

 رایزنی مقامات نظامی عربستان و امریکا 

مذاکرات بین مقامات نظامی عربستان و امریکا درباره همکاری دو جانبه در زمینه‌های نظامی و دفاعی در ریاض برگزار شد.

وزارت دفاع عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد فهد الغفیلی، معاون رئیس ستاد کل ارتش عربستان از برد کوپر، معاون فرمانده فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: الغفیلی و کوپر در این دیدار راه‌های پشتیبانی از همکاری نظامی و دفاعی میان دو کشور در راستای تحقق هماهنگی و همکاری مشترک بیشتر، را بررسی کردند.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که در سیزدهم اوت سال جاری، وزارت خارجه امریکا خبر از سرگیری فروش سلاح تهاجمی به عربستان را اعلام کرده بود.

 

البیان: 

45 میلیارد درهم، ارزش پروژه های انرژی های نو و تجدیدپذیر در امارات

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات تأکید کرد که امارات به پیشرفت چشمگیری در افزایش درصد سهم تولید انرژی پاک در کل دست یافته است. 

المزروعی به مناسبت کنفرانس جهانی تاسیسات 2024 که فعالیت های آن از فردا در ابوظبی آغاز می شود، گفت: امارات از سال 2019 تا 2022 موفق شده است ظرفیت تجدیدپذیرهای خود را دو برابر کند. 

وی افزود: امارات در سال 2023 رشد قابل توجه 70 درصدی در انرژی های تجدیدپذیر را به دست آورد . شاخص مصرف سرانه انرژی در آخرین گزارش بررسی آماری انرژی جهان در سال 2024 که توسط موسسه انرژی جهانی تهیه شده است، گنجانده شده است.

 

الصباح: 

عراق در تلاش برای افتتاح بزرگترین کارخانه فولاد 

صنعت و معدن عراق اعلام کرد که قصد دارد بزرگترین کارخانه فولاد در استان بصره را طی ماه‌های آتی افتتاح کند.

ضحی الجبوری، سخنگوی وزارت صنعت و معدن عراق گفت که پروژه‌های صنعتی نظیر پروژه فولاد در استان بصره، همواره مورد حمایت و پیگیری از سوی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق است.

وی اشاره کرد که این کارخانه، بزرگترین کارخانه در نوع خود خواهد بود که یک جهش کیفی در صنعت عراق ایجاد می‌کند و هزاران فرصت شغلی به وجود می‌آورد و آهن دارای کیفیت و استانداردهای جهانی تولید خواهد کرد.

الجبوری گفت که بهره‌برداری از این پروژه، درآمدهای مالی بسیاری برای کشور خواهد داشت.

 

العربی الجدید: 

ورود الجزایر به بخش برق عراق

شرکت ملی برق و گاز الجزایر (سونلگاز) از صادرات تجهیزات مهم برقی این کشور به عراق از کارخانه خود در شرق کشور که با شراکت شرکت امریکایی «جنرال الکتریک» تاسیس شده است، خبر داد.

در این خصوص شرکت سونلگاز الجزائر در بیانیه‌ای اعلام کرد عملیات صادرات تجهیزات مهم برقی به کشور عراق آغاز شده است.

در این بیانیه اشاره شد که این عملیات، در چارچوب موفقیت این مجموعه در فعال‌سازی شراکت‌های مهم تجاری در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی انجام شده است.

در بیانیه این شرکت الجزایری خاطر نشان شده است که مراسم عملیات صادرات به عراق در روز جمعه، در کارخانه شرکت جنرال الجزائر به نام Allegria Electric Turbine در ایالت باتنه در شرق الجزایر انجام شده است.

 

المستقبل:

 الیاس خوری، ادیب لبنانی و حامی قضیه فلسطین درگذشت

الیاس خوری، نویسنده و ناقد ادبی لبنانی در سن 76 سالگی و پس از سال‌ها فعالیت حرفه‌ای و ارائه آثار ادبی پربار که از طریق آن یکی از بارزترین متفکران معاصر و حامیان قضیه فلسطین شد، درگذشت.

الخوری پس از تحمل دوره‌ای بیماری و ماندن در بیمارستان جان خود را از دست داد.

او متولد 1948 در خانواده‌ای مسیحی در بیروت بود و بسیار از آثار جرجی زیدان، رمان‌نویس لبنانی تاثیر پذیرفته بود.

الیاس خوری از جوانی حامی قضیه فلسطین و مقاومت فلسطین بود.

او که آثار ادبی بسیاری از جمله «الذاکره» و «الحرب والمنفی» دارد.

از مشهور‌ترین رمان‌هایش «باب الشمس» درباره نکبت فلسطین و کوچ اجباری آن‌ها از سرزمین خود در سال 1948 است که در سال 1998 آن را نوشته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها