|

شورای انقلاب فرهنگی:

بازگشت شریفی زارچی به دانشگاه شریف قطعی شد

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از بین ۱۰۰ پرونده ارسالی به این شورا فقط پنج استاد دانشگاه به دلیل حمایت از اغتشاشات از دانشگاه اخراج شدند.

بازگشت شریفی زارچی به دانشگاه شریف قطعی شد

به گزارش شبکه شرق، محمد علی کی‌نژاد در نشست خبری با خبرنگاران آماری از تعداد اساتید اخراجی دانشگاه‌ها طی سه سال اخیر ارائه داد و گفت: حدودا ۱۰۰ پرونده از اساتیدی که به دلیل مواضع سیاسی و حمایت از اغتشاشات در دانشگاه‌ها اخراج یا دچار مشکل شده بود، به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع و مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: از بین ۱۰۰ پرونده ارسالی به این شورا فقط پنج استاد دانشگاه به دلیل حمایت از اغتشاشات از دانشگاه اخراج شدند.

کی‌نژاد تاکید کرد: البته اخیرا مشکل یکی از پنج استاد فوق که البته مساله او سیاسی نبود حل و مجددا به دانشگاه بر می‌گردد.

وی ادامه داد: شریفی زارچی، استاد دانشگاه صنعتی شریف که یکی از همان پنج استاد اخراجی دانشگاه‌ها بود به دلیل عدم مراجعه برای ارتقاء با مشکل مواجه شده بود که خوشبختانه این مشکل حل و به دانشگاه شریف بر می‌گردد.

دبیر هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از عملکرد و اقدامات هیات عالی جذب اعضای هیات علمی طی سه سال اخیر ارائه داد و گفت: در مجموع از سال ۱۴۰۰ تا کنون تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۴ نفر جذب دانشگاه ها در کشور شدند که از این تعداد  ۴ هزار و ۸۱۰ نفر در وزارت علوم، ۴ هزار و ۳۹۶ نفر در وزارت بهداشت،  ۱۱۵۳ نفر دانشگاه آزاد و ۲۲۵ نفز نیز  در بنیاد نخبگان جذب شدند.

کی نژاد با اشاره به ارسال شکایت ۴۵۸  پرونده جذب به شورای عالی انقلاب فرهنگی طی ۳۰ ماه اخیر خاطر نشان کرد: شکایت  ۳۷۵ نفر  از این تعداد قبول و افراد به دانشگاه‌ها بازگشتند همچنین از بین این ۸۳ نفر ۲۶ نفر ضعف علمی  یا بعضی افراد در تبدیل وضعیت دچار مشکل شده‌اند.

رییس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی به وضعیت اعضای هیات علمی پیمانی اشاره کرد و گفت: اعضای هیات علمی ۵ سال پیمانی هستند و نباید رکود علمی داشته باشند و کمیته ترفیع بر اساس عملکرد، تدریس، کار اجرایی و ... به آنها امتیاز می‌دهد.

این مقام مسئول افزود: افرادی که ترفیع سالانه نداشته باشند، دچار رکود می‌شوند، اگر ترفیع سالانه گرفته باشد، ولی در ۵ سال ارتقای مرتبه نداشته نیز بک سال تا سه سال به آن فرصت می‌دهند که ارتقای مرتبه داشته باشد.بعد از این فرآیند دو سال رسمی آزمایشی و بعد استاد رسمی می‌شود. برخی افرادی که در رسانه‌ها مطرح می‌شوند، درخواست ترفیع ندادند و برخی استادیار نبودند و ارتقای مرتبه نداشتند.

وی تاکید کرد: رویکرد ما این نیست که به خاطر نظرات سیاسی در دانشگاه را به روی افراد ببندیم ولی اگر کسی به قانون اساسی اعتقاد نداشته باشد، شرایط او مشخص است. باید توجه داشت از بین ۶۰ هزار نفری که در فراخوان شرکت کردند و حدود ۱۰ هزار نفر از آن‌ها جذب شدند، شکایت زیادی وجود نداشته است.

منبع: دیده بان ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها