|

ادعای «واشنگتن‌پست» درباره ارتباط و تماس ایران و آمریکا پس از انفجار پیجرها در لبنان

رسانه آمریکایی «واشنگتن‌پست» مدعی ارتباط و تماس آمریکا و ایران پس از انفجار پیجرها در لبنان شده است.

ادعای «واشنگتن‌پست» درباره ارتباط و تماس ایران و آمریکا پس از انفجار پیجرها در لبنان

به گزارش شبکه شرق، واشنگتن پست در گزارشی به ارتباط و تماس آمریکا و ایران پس از انفجار پیجرها در لبنان پرداخته و نوشته است: «مقامات آمریکایی روز گذشته به‌طور غیرمستقیم با ایران در تماس بودند تا تأکید کنند که واشنگتن هیچ نقشی در حمله نداشته است.»

براساس ادعای رسانه آمریکایی، مقامات واشنگتن سه‌شنبه «۲۷ شهریور ۱۴۰۳»، از طریق «کانال‌های ارتباطی غیررسمی» با ایران در تماس بودند تا اعلام کنند که ایالات متحده هیچ نقشی در حمله اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان نداشته است.

در پی وقوع انفجار‌های متعدد مرگبار از طریق پیجر‌ها در لبنان و افشای توطئه اسرائیل برای ضربه زدن به حزب‌الله، مقامات دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به سرعت تلاش کردند تا از حمله در لبنان فاصله بگیرند و مدعی شدند که از قبل هیچ اطلاعی به آن‌ها داده نشده بود.

به گزارش واشنگتن‌پست، برای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا هیچ زمانی برای اجرای عملیات اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان، بدتر از اکنون نبوده است؛ این تشدید وضعیت و خطر یک جنگ گسترده‌تر، کمتر از ۲ ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رخ می‌دهد و ممکن است احتمال توافق آتش‌بس غزه و آزادی اسیران اسرائیلی را نابود کند.

طبق این گزارش، مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه از طریق یک کانال ارتباطی غیررسمی با ایران در تماس بودند تا اعلام کنند که ایالات متحده هیچ نقشی در این حمله نداشته است. به گفته آنها، در حال حاضر، احساس دولت بایدن این است که حزب‌الله لبنان شوکه شده است و واکنش نظامی فوری نشان نخواهد داد.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که اگر حمله‌ای صورت گیرد، اسرائیل می‌تواند خسارات وارده را مهار کند و در صورت لزوم، ایالات متحده به «دفاع» از این کشور کمک خواهد کرد.

این رسانه آمریکایی می‌نویسد، تمایل اسرائیل برای ضربه زدن شدیدتر به حزب‌الله لبنان، نشان‌دهنده دیدگاه گسترده‌ای در میان اسرائیلی‌ها است مبنی بر اینکه تل‌آویو نمی‌تواند از عهده جنگ فرسایشی طولانی‌مدت با اعضای حزب‌الله لبنان برآید. 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها