|

العالم فی 60 ثانیة

از ساخت اولین ایستگاه تاکسی هوایی در دبی تا استارلینک در یمن

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، العربی الجدید، البیان، روسیا الیوم ،خبرگزاری رسمی عراق والجزیره.

از ساخت اولین ایستگاه تاکسی هوایی در دبی تا استارلینک در یمن
خبرنگار: ذلفا معیل

خبرگزاری رسمی عراق: 

طرح توسعه یکپارچه گاز در میدان ارطاوی عراق با همکاری شرکت توتال

شرکت گاز جنوب عراق ضمن تاکید بر همکاری با شرکت توتال به عنوان اپراتور این میدان گازی، از اجرایی شدن طرح توسعه یکپارچه گاز در میدان «ارطاوی» خبر داد و عنوان کرد: توسعه یکپارچه گاز در این میدان، فرصتی عالی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی با تخصص‌های مختلف محسوب می‌شود.

«کاظم وادی»، معاون مدیر میدان ارطاوی اعلام کرد: نیروهای جوان پس از اجرایی شدن پروژه توسعه یکپارچه گاز در میدان ارطاوی، با شرکت‌هایی که در این زمینه مطابق با سیستم بین‌المللی فعالیت می‌کنند، همکاری خواهند داشت و نسل‌های آینده در مقیاس وسیع‌تری، مقررات جهانی در حوزه نفت و گاز را ادامه خواهند داد.

 

العربی الجدید:

 استارلینک به یمن خدمات اینترنت ماهواره‌ای ارائه می‌کند

ایلان ماسک، مالک شرکت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک و میلیاردر امریکایی، چهارشنبه اعلام کرد خدمات اینترنت ماهواره‌ای، در یمن در دسترس قرار گرفته است.

ماسک به اعلام این خبر در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اکتفا کرد و جزئیات بیشتری در اختیار قرار نداده است.

از طرفی دیگر شرکت استارلینک، به طور جداگانه در همین شبکه اجتماعی، خدمات‌رسانی خود در یمن را تایید کرد.

گفتنی است یمن به علت قطعی و ضعیف عمل کردن اینترنت به ویژه در مناطق دور از مرکز شهرها، در پوشش خدمات اینترنتی در سراسر کشور، با سختی‌هایی مواجه است.

 

روسیا الیوم:

 ایر فرانس پروازهای خود به تل آویو و بیروت را به حالت تعلیق در آورد

«ایر فرانس» پرواز‌های خود به تل آویو و بیروت را به حالت تعلیق در آورد .این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای اعلام کرد به علت وضعیت امنیتی در مقصد (تل آویو و بیروت)، ایر فرانس پرواز‌های خود از پاریس به بیروت و تل آویو را تا نوزدهم ماه جاری، به حالت تعلیق در آورده است.

ایر فرانس ضمن اشاره به اینکه از سرگیری پرواز‌ها مشروط به ارزیابی روزانه از وضعیت میدانی خواهد بود، خاطر نشان کرد: در راستای اطمینان از بالاترین سطح ایمنی و امنیت برای هواپیما‌ها و مسافران آن، به طور مداوم تحولات وضعیت ژئوپلیتیک را در کشورهایی که هواپیماهای این شرکت هواپیمایی در آن خدمات ارائه می‌دهند و در آسمان آن پرواز می‌کنند، پیگیری می‌کند.

 

الجزیره:

 وزیر بهداشت لبنان از دریافت نخستین محموله کمک‌های پزشکی عراق خبر داد

وزیر بهداشت لبنان از دریافت نخستین محموله کمک‌های پزشکی عراق پس از تجاوز روز گذشته رژیم صهیونیستی و انجام حمله سایبری در دستگاه‌های ارتباطی پیجر خبر داد و از این کشور به خاطر کمک‌های بی‌وقفه و همچنین اعزام تیم پزشکی تخصصی تقدیر کرد.

فراس الابیض وزیر بهداشت لبنان هنگام استقبال از تیم اعزامی عراق در فرودگاه بیروت ضمن تقدیر از کمک‌های همیشگی عراق تصریح کرد: شمار مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی به 3 هزار نفر رسیده است که بیشتر آنها از ناحیه صورت و دست مجروح شده‌اند. اغلب مجروحان در وضعیت  ثبات و پایداری هستند و مواردی وجود دارد که نیاز به درمان و معالجه در خارج از کشور دارند.

 

البیان: 

ساخت اولین ایستگاه تاکسی هوایی در دبی به زودی آغاز می شود

اداره راه و ترابری دبی اعلام کرد که ساخت اولین ایستگاه تاکسی هوایی در دبی تا قبل از پایان سال جاری و با آغاز رسمی بهره برداری از آن در سه ماهه اول سال 2026 آغاز می شود.

خالد العوضی، مدیر بخش سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در اداره راه‌ها و حمل‌ونقل در دبی، در جزئیات گفت که ساخت اولین ایستگاه تاکسی هوایی قرار است تا قبل از پایان سال جاری آغاز شود، این سازمان در نظر دارد چهار ایستگاه تاکسی هوایی را به عنوان فاز اول در مناطق مختلف دبی بسازد و در عین حال برنامه ایی برای اتصال این ایستگاه ها به هتل ها، فرودگاه ها و مناطق عمده گردشگری دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها