|

العالم فی 60 ثانیة

از لغو روادید میان امریکا با اولین کشور عربی تا شلیک موشک به تل‌آویو برای اولین بار از لبنان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الشرق، البیان امارات، الجزیره، خبرگزاری رسمی عراق و خبرگزاری رسمی قطر.

از لغو روادید میان امریکا با اولین کشور عربی تا شلیک موشک به تل‌آویو برای اولین بار از لبنان
خبرنگار: ذلفا معیل

خبرگزاری رسمی عراق: 

عتبه حسینی کمک به لبنان ارسال خواهد کرد

شیخ عبدالمهدی الکربلائی، متولی شرعی عتبه حسینی امروز سه شنبه اعلام کرد که عتبه کاروان های کمک به لبنان ارسال خواهد کرد.

وی گفت که کاروان‌هایی از کمک از طریق زمینی و هوایی برای کمک رسانی به ملت لبنان به دستور مرجعیت عالیقدر دینی ارسال خواهیم کرد.

پیش از این دبیرخانه عتبه علوی با اشاره به اینکه زائرسراها را برای پذیرش لبنانی‌های مهاجر به دلیل حملات رژیم صهیونیستی گشوده اند، از ارسال کمک به لبنان خبر داد.

دبیرخانه عتبه عباسی نیز روز گذشته از ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان خبر داده بود.

 

الشرق: 

مازاد تراز تجاری عربستان سعودی به پایین ترین سطح در 44 ماه گذشته رسیده است

بر اساس داده‌های اداره کل آمار که در روز چهارشنبه منتشر شد، مازاد تراز تجاری عربستان در ژوئیه به پایین‌ترین سطح خود در 44 ماه گذشته رسید و واردات به رکورد رکورد رسید.

بر اساس داده های اداره آمار، مازاد تراز تجاری در عربستان سعودی در جولای گذشته 25.4 درصد به صورت سالانه کاهش یافت و به 19.29 میلیارد ریال رسید که پایین ترین سطح از نوامبر 2020 است. 

چین همچنان مقصد اصلی صادرات کالای عربستان است که 13.9 درصد از کل صادرات کالا را در جولای به خود اختصاص داده است و پس از آن کره جنوبی با 10.3 درصد قرار دارد. هند، امارات و آمریکا جزو 10 کشور مهمی بودند که به آنها صادرات انجام شد. 

 

خبرگزاری رسمی قطر (قنا): 

لغو روادید میان امریکا ‌و قطر

 کشور قطر به عنوان اولین کشور منطقه، در چارچوب توسعه مداوم شراکت راهبردی میان دوحه و واشنگتن، به فهرست معافیت از صدور ویزای ورود به امریکا پیوست.

برنامه معافیت از ویزا، به شهروندان قطری اجازه می‌دهد تا به مدت 90 روز بدون نیاز به ویزا، به امریکا سفر کنند و در مقابل شهروندان امریکایی نیز از همین امتیاز در هنگام سفر به قطر برخوردار می‌شوند.

در همین راستا خلیفه بن حمد بن خلیفه آل ثانی، وزیر کشور و فرمانده نیروهای امنیت داخلی قطر اعلام کرد پیوستن قطر در این فهرست، نشان دهنده سطح روابط راهبردی دوحه با واشنگتن و نقطه اوج روابط دو جانبه‌ای است که دو کشور دوست را در زمینه‌های مختلف به یکدیگر مرتبط کرد.

 

الجزیره : 

تل‌آویو برای اولین بار از لبنان با موشک هدف قرار گرفت

ارتش رژیم صهیونیستی از هدف قرار گرفتن تل‌آویو با موشک از لبنان برای اولین بار در این جنگ خبر داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که برای اولین بار در این جنگ، موشک‌هایی از لبنان، تل‌آویو را هدف قرار داد.

تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرد که یک موشک از لبنان به سمت تل‌آویو شلیک شده است.

این رسانه رژیم صهیونیستی افزود که سامانه پدافند هوایی این موشک را رهگیری کرده است.

صبح امروز رسانه‌های عبری گزارش دادند که آژیر هشدار در نتانیاهو و گوش دان در تل آویو به صدا درآمده است.

 

البیان: 

امارات در رتبه اول جهان در شاخص آمادگی زیرساخت های مخابراتی قرار دارد

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و دولت دیجیتال اعلام کرد که امارات متحده عربی در تعدادی از شاخص های مربوط به خدمات دولتی و دیجیتالی که در گزارش بررسی دولت الکترونیک سازمان ملل در سال 2024 منتشر شده است، به نتایج برجسته ای دست یافته است که بر نقش دولت ها در تسریع تحول دیجیتال و تمرکز دارد. 

گزارش اعلام شده توسط وزارت امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد نشان می دهد که امارات متحده عربی با کسب امتیاز کامل 100 درصد، مقام اول جهانی را در شاخص زیرساخت های ارتباطی به خود اختصاص داده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها