|

یک جنگ تمام عیار

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه های لبنانی.

یک جنگ تمام عیار
خبرنگار: ذلفا معیل

اسرائیل از هدف قرار دادن یکی از مقرهای فرماندهی حزب الله، از روز گذشته تا کنون بیش از 40 مورد حمله به مناطق مختلف جنوب لبنان انجام داده است و اعلام کرد هدف از این حمله سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بوده است تا لحظه تنظیم این گزارش از سرنوشت سید حسن نصرالله اخبار رسمی در دست نیست.

 

 

لبنان 24: انتظار سنگین از سرنوشت سید حسن نصرالله

تشکیل جلسه اضطراری دولت به محض بازگشت میکاتی است.

پس از یک شب حملات شدید جنگنده‌های اسرائیلی به حومه جنوبی بیروت و هدف قرار دادن ساختمان‌هایی که اسرائیل حدود یک ساعت قبل از حمله، خواستار تخلیه و دوری از آن‌ها شده بود، این سوال اساسی درباره سرنوشت دبیرکل حزب‌الله باقی است. سرنوشت سید حسن نصرالله پس از "حمله زلزله ای" که مقر مرکزی رهبری حزب در  محله «حاره حریک»را هدف قرار داد چه شد.

 

"الجمهوریه: وزارت بهداشت:  آماده سازی برای تخلیه بیمارستان های حومه شهر و پذیرش بیماران آنها

دفتر رسانه‌ای وزارت بهداشت لبنان با صدور بیانیه‌ای از بیمارستان‌های بیروت، جبل لبنان و مناطقی که تحت تأثیر تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار نگرفته‌اند خواسته است تا پایان هفته آینده از دریافت موارد سرماخوردگی غیر اورژانسی خودداری کنند. برای پذیرش بیماران حومه جنوبی بیروت آماده باشند.

 

النهار: حسن نصرالله...شهید یا زنده؟ 

هرگز سرنوشت خاورمیانه با تعیین سرنوشت یک انسان مرتبط نبوده است، همانطور که بعد از حمله بعدازظهر دیروز به محله «حاره حریک»با هدف ترور دبیرکل «حزب‌الله» انجام شد. تا سحرگاه امروز، سرنوشت نصرالله در میان انبوهی از اطلاعات و اطلاعات متناقض، چه در رسانه‌های اسرائیلی که اکثر آنها به نفع موفقیت حمله ترور بودند و چه در رسانه‌های عربی، لبنانی و بین‌المللی مشخص نیست. اندازه حمله اسرائیل به محله مسکونی که آن را هدف قرار داده بود، متفاوت بود، استفاده از بمب‌های متلاشی کننده با وزن 2000 پوند، بی‌سابقه بود که باعث زمین‌لرزه شد.

 

النشره 

تشدید تنش بزرگ اسرائیل با هدف قرار دادن حومه جنوبی

ارتش اسرائیل در ادامه تشدید جنگ با لبنان، قتل عام های بیشتری را علیه غیرنظامیان انجام داد که بارزترین آن در ساعات گذشته، حملاتی بود که به منطقه حومه جنوبی انجام داد و مدعی شد که هدف، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله بوده است. 

 

اللوا: هدف قرار دادن سید نصرالله خاورمیانه را در آستانه آتشفشان قرار می دهد

روزنامه اللواء نوشت: «با هماهنگی های آشکار اسرائیلی-آمریکایی و قبل از شنیدن تهدیدهای جدی بنیامین نتانیاهو، رئیس کابینه اسرائیل از تریبون آمریکا وبا ادعای اینکه او برای کشورهایی که  از جانب آنها در معرض تهدید قرار گرفته‌، نبرد را به راه انداخته بود، چندین ساختمان  را در بیروت هدف قرار داد، به گفته منابع اسرائیلی، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله بود. به هر حال، هدف قرار دادن سید نصرالله به معنای قرار دادن کل منطقه خاورمیانه در آستانه جنگ کامل است.

 

الاخبار: این جنگ تمام عیار است

اسرائیل یک بار وارد جنگی همه جانبه شد. بدون توجه به نتیجه نهایی حمله عظیم دیروز به حومه شهر قبل از غروب آفتاب، دشمن به تشدید تجاوزات خود ادامه داد تا رویارویی را به سمت سقفی مشابه آنچه که حدود یک سال است در غزه انجام داده است، پیش ببرد. آنچه در دو هفته گذشته رخ داد و دشمن دیروز انجام داد، کافی است که درها را به روی هر نوع حل و فصلی که می خواهد، مستقیم یا از طریق متحد آمریکایی خود ببندد. در نتیجه لبنان و منطقه وارد مرحله جدیدی از تقابل شده اند که عملاً به تغییر چهره منطقه می انجامد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها