|

یک روز سیاه در تل آویو

دو ماه پس از ترور اسماعیل هنیه و چند روز بعد از ترور سید حسن نصرالله ایران با موشک های خود دیوار صوتی اسرائیل را شکست.

یک روز سیاه در تل آویو
خبرنگار: ذلفا معیل

حملات شب گذشته ایران به اسرائیل واکنش های زیادی داشت 

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه های عرب زبان منطقه در ارتباط با حمله ایران به اسرائیل.

 

الانباء: 

ویژگی های یک جنگ بزرگ در منطقه

ما وارد یک جنگ بزرگ شده‌ایم و گستردگی، گسترش و عمق آن بستگی به پاسخ اسرائیل به حمله موشکی ایران دارد. واکنش ایران به پایان رسیده و کارت‌ها دوباره با هم مخلوط شده است، آن هم در شرایطی که توانایی تحولات رخ داده در باز کردن راه حل یا توقف هر مسیری برای دستیابی به راه‌حل سیاسی در خصوص مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران قابل چشم پوشی نیست.

 

الجمهوریه

 ایران انتقام نصرالله و هنیه را می‌گیرد و نتانیاهو تهدید می‌کند که بهای آن را می‌پردازد

جنگ همه جانبه در منطقه ممکن است آغاز شده باشد، اما اینکه واقعاً شروع شود یا نه بستگی به این دارد که موضع اسرائیل در واکنش به حمله شامگاه گذشته ایران به اسرائیل چه خواهد بود، زیرا منطقه در آستانه این جنگ بوده است. از زمان عملیات «طوفان الاقصی» که اولین سالگرد آن در 7  اوکتبراست.

 

الشرق لبنان: 

یک روز سیاه در تل آویو ....بیش از 250 موشک ایرانی در اسرائیل و 10 میلیون اسرائیلی در پناهگاه 

یک مقام ارشد آمریکایی روز سه شنبه گفت: ایالات متحده نشانه هایی دارد مبنی بر اینکه ایران آماده حمله قریب الوقوع با موشک های بالستیک به اسرائیل است. این مقام که خواست نامش فاش نشود، افزود: ما فعالانه از آمادگی‌های دفاعی اسرائیل حمایت می‌کنیم و تأکید می‌کنیم که حمله نظامی مستقیم ایران به اسرائیل عواقب جدی برای تهران خواهد داشت.

 

البناء: 

ایران با 250 موشک مافوق صوت دیوار صوتی را می شکند و فرش پاسخ را پهن می کند

درست دو ماه پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و با انگیزه ای استثنایی با خون دبیرکل حزب الله، حسن نصرالله، گستردگی تهاجم اسرائیل به سوی ایران مشخص شد. وحشیگری جنایتکارانه در لبنان و رجز خوانی به در دست داشتن افسار بازدارندگی منطقه تا حدی که رئیس دولت اشغالگر بنیامین نتانیاهو از تغییر شکل خاورمیانه بر اساس اندازه قدرت اسرائیل و توصیف بمباران حدیده در یمن پیامی بود که ایران را به پاسخی کیفی به رژیم اشغالگر تبدیل کرد و با 250 موشک مافوق صوت دیوار صوت را شکست. 

 

اللواء:

 "روز بد" در اسرائیل: نتانیاهو به سمت جنگ همه جانبه حرکت می کند یا از جنگ منصرف می شود؟

یک سوال بدیهی مطرح است: پس از پاسخ ایران به ترورها با حداقل 200 موشک که در عرض 10 دقیقه به سرزمین های اشغالی رسید، آیا آمریکا به دولت اشغالگر کمک کند و از امنیت آن دفاع کند؟

به گفته منابع آگاه، ترسیم مسیر روشنی برای آنچه در حال رخ دادن است، آسان نیست، زیرا منطقه در فضای جنگ قرار دارد و ممکن است در دهانه آتشفشان باشد، اگر طرف اسرائیلی از حمایت آمریکا و غرب برخوردار باشد، سیاست کشتار و انزوا آن را تبدیل به یک بازیکن بلامنازع در صحنه نمی کند.

 

الدیار:

 200 موشک در نیم ساعت... ایران به اسرائیل حمله کرد و نسبت به پاسخ هشدار داد

علیرغم گذشت بیست و چهار ساعت از اعلام آغاز نبرد زمینی و اطلاعات متناقض در مورد آنچه در مرزها می گذرد، توجه به ایران معطوف شد که از آن ده ها بالستیک موشک‌ها و موشک‌های کروز که اطلاعات در مورد آنها متناقض بود، پس از تصمیم شورای امنیت ملی ایران برای انتقام خون اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله به سمت شهرها شلیک شد. 

 

الجزیره: 

شورای امنیت سازمان ملل در پی حملات موشکی شب گذشته ایران امروز نشستی فوری برگزار می‌کند

قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه به منظور بررسی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه در سایه حملات گسترده اسرائیل به لبنان و حملات موشکی ایران به مناطقی در اسرائیل (فلسطین اشغالی)، نشستی برگزار کند و این در حالی است که واکنش‌ها به حمله موشکی شامگاه سه شنبه سپاه پاسداران ایران با شلیک بیش از ۲۰۰ موشک بالستیک به سمت مراکز و سایت‌های اسرائیلی ادامه دارد.

 

خبرگزاری رسمی عمان: 

عمان بصورت ویژه تحولات تشدید تنش نظامی در منطقه را دنبال می کند

سلطان نشین عمان بصورت ویژه تحولات تشدید تنش نظامی در منطقه و جدیت عواقب آن را دنبال می کند و بر اهمیت خویشتن داری برای در امان ماندن منطقه و مردم آن از خطرات جنگ تاکید می کند.

 

عکاظ:

 ایران ده‌ها موشک به سوی اسرائیل شلیک می‌کند.....تل‌آویو تهدید به پاسخ سخت می‌کند

شبکه 12 اسرائیل تایید کرد که ایران بیش از 400 موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است، در حالی که رادیو رسمی اسرائیل اعلام کرد که در نیم ساعت گذشته بیش از 200 موشک از ایران به سمت اسرائیل شلیک شده است.

آژیرهای خطر در سرتاسر اسرائیل از جمله اورشلیم و اطراف آن، بئرشبا و مناطق اطراف صحرای نقب به صدا درآمد و ارتش اسرائیل از همه غیرنظامیان اسرائیلی خواست تا در پرتو شلیک موشک به پناهگاه ها بروند، در حالی که دولت اسرائیل یک جلسه امنیتی برگزار کرد. 

 

البیان: 

موشک های ایران بر ترافیک هوایی خاورمیانه تاثیر می گذارد

تنش‌ها در خاورمیانه و پرتاب موشک‌های ایران به اسرائیل، منجر به اختلال موقتی در حمل و نقل هوایی شد، اما خسارات هنگفت، تغییرات پروازی و تاخیر در رویداد را به شرکت‌ها تحمیل کرد.

خطوط حمل و نقل هوایی جهانی که بر فراز خاورمیانه می گذرد، به ویژه خطوطی که از حریم هوایی اسرائیل، عراق، اردن، سوریه و ایران عبور می کنند، مختل شدند. بسیاری از پروازها در حین پرتاب موشک مجبور به تغییر فوری مقصد شدند که منجر به تغییر مسیر بسیاری از مقاصد پروازی شد.این بیشتر خطوط هوایی بین المللی را تحت تأثیر قرار داد.

 

الشرق:

 اسرائیل ایران را بعد از بزرگترین حمله موشکی تهدید می کند... و تهران بیشتر تهدید می کند

یمنی ها قول داده اند که منافع آمریکا و انگلیس را هدف قرار دهند و عملیات خود را علیه اسرائیل گسترش دهند

انصارالله یمن اعلام کرد که با سه موشک، پایگاه‌های نظامی اسرائیل را هدف قرار دادند و گفتند که این عملیات به اهداف خود رسیده است و اسرائیل را به پنهان کاری متهم کردند.

یمنی ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که آماده شرکت در هر گونه عملیات نظامی مشترک علیه اسرائیل هستند و تاکید کردند که در گسترش عملیات نظامی علیه اسرائیل و کسانی که پشت سر آن هستند تردید نخواهند کرد.

 

الصباح عراق: 

موشک های ایران اسرائیل را می سوزاند

در کمتر از یک ساعت صدها فروند موشک بالستیک ایرانی به پایگاه های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی اصابت کرد و به افسانه گنبد آهنین پایان داد.

زمان پاسخ ایران که مدت ها انتظارش را می کشید، رسید و 90 درصد در هدف قرار دادن اهداف خود موفق بود، از جمله فرودگاهی که موشک ها از آنجا به سمت منطقه حاره حریک ضاحیه پرتاب شدند و ساختمان های مسکونی را هدف قرار دادند و منجر به شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شدند. 

این در حالی است که محمد شیاع السودانی، نخست وزیرعراق، اعلام کرد که منطقه وارد مرحله دشوار و بسیار خطرناکی شده است که عراق از زمان حوادث 7 اکتبر 2023 در پرتو ناتوانی جامعه جهانی نسبت به آن هشدار داده بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها