|

العالم فی 60 ثانیة

از رتبه اول دبی در جذب سرمایه‌گذار خارجی تا پیش‌بینی قدرت اقتصاد عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، المنار، عکاظ عربستان، خبرگزاری رسمی عراق و روسیا الیوم.

از رتبه اول دبی در جذب سرمایه‌گذار خارجی تا پیش‌بینی قدرت اقتصاد عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم: 

دبی در جذب پروژه های سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان رتبه اول را دارد

حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی، اعلام کرد که دبی به طور پیوسته به تقویت جایگاه خود به عنوان یک محیط سرمایه گذاری جهانی پیشرو ادامه می دهد. با توسعه اقتصاد متنوع و تکیه بر نقاط قوت استراتژیک امارات مرکز جهانی جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی است.

وى خاطرنشان کرد که سیاست‌های اقتصادی انعطاف‌پذیر و مدرن، علاوه بر نوآوری مستمر در توسعه زیرساخت‌ها، به تثبیت موقعیت دبی به‌عنوان یک مقصد جهانی ترجیحی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران، شرکت‌های بین‌المللی و بازدیدکنندگان که به عنوان یک حلقه اساسی در اقتصاد جهانی نقش دارند کمک کرده است. 

 

خبرگزاری رسمی عراق:  

ارسال صدها تن کمک از عراق به غزه و لبنان

یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز پنجشنبه تاکید کرد که صدها تن کمک‌های پزشکی و غذایی به غزه و لبنان ارسال شده است.

وی گفت که به دستور و پیگیری مستمر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برای کمک به ملت لبنان، صدها تن کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی و کمک‌های پزشکی و خودروهای اورژانس به لبنان ارسال شد.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به ارسال 5 هواپیما حامل کمک‌های پزشکی حیاتی به لبنان نیز اشاره کرد.

وی افزود که خودروهای بسیاری حامل کمک‌های امدادی نظیر چادر و برخی مواد مورد نیاز آوارگان و همچنین مقادیر زیادی کمک امدادی به ملت فلسطین در غزه ارسال شد.

 

روسیا الیوم: 

بسته شدن مسیر عبور صدها هزار آواره در مرز لبنان و سوریه

علی حمیه، وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان تاکید کرد که حمله اسرائیل به گذرگاه المصنع میان لبنان و سوریه، موجب بسته شدن جاده مورد استفاده صدها هزار آواره شد.

حمیه گفت که حمله صبح امروز جمعه در نزدیکی گذرگاه مرزی المصنع با سوریه، منجر به بسته شدن مسیر صدها هزار آواره شده است.

وی توضیح داد که این حمله اسرائیل حفره ای به عرض 4 متر ایجاد کرده است.

اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل پیشتر ادعا کرده بود که این گذرگاه از سوی حزب الله برای قاچاق سلاح مورد استفاده قرار می گیرد.

اما وزیر حمل و نقل لبنان گفت که این گذرگاه تحت نظارت حکومت و دستگاه های امنیتی لبنان وسوریه است.

 

المنار: 

شهادت یک نیروی دفاع مدنی لبنان بر اثر حمله اسرائیل

 واحد رسانه‌ای حزب الله لبنان امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دشمن صهیونیستی به جنایت‌های تروریستی خود علیه بشریت ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که پس از حملات وحشیانه که منجر به ویران شدن ده ها ساختمان مسکونی در ضاحیه جنوبی در روز گذشته شد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به تیم‌های دفاع مدنی که در حال جمع آوری آوار و بیرون کشیدن مجروحان بودند حمله کردند.

حزب الله اشاره کرد که در این حمله یکی از نیروهای دفاع مدنی شهید و شماری دیگر مجروح شدند.

واحد رسانه‌ای حزب الله لبنان اعلام کرد که این گروه از دولت لبنان و نهادهای بین المللی ذیربط می‌خواهد این اقدام وحشیانه و مخالف همه عرف های انسانی و مصوبات بین المللی را محکوم کنند.

 

عکاظ عربستان:

 پیش بینی جهانی در مورد قدرت اقتصاد عربستان

شاخص‌های رتبه‌بندی اعتباری به تمجید از اقتصاد عربستان ادامه دادند و آخرین پیش‌بینی مربوط به موسسه مودیز بود که در گزارش اخیر خود پیش بینی کرد رشد قوی اقتصاد غیرنفتی عربستان در دوره 2025-2027 با حمایت برنامه‌های متنوع‌سازی اقتصادی و پروژه‌های بزرگ ادامه یابد. 

مودیز نشان داد که انتظار می‌رود رشد واقعی تولید ناخالص داخلی غیرنفتی به نرخی بین 5.0 تا 5.5 درصد در این دوره برسد.

مودیز هشدار داد که کاهش قیمت نفت یا کاهش تولید ممکن است چالش های مالی را افزایش دهد که ممکن است عربستان را به منطقی کردن هزینه ها یا افزایش درآمدهای غیرنفتی سوق دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها