|

العالم فی 60 ثانیة

از ورود آوارگان لبنانی به عراق تا راه اندازی پروژه راس الحکمة در مصر

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، الخلیج اونلاین، الشرق، خبرگزاری رسمی لبنان و الفرات نیوز.

از ورود آوارگان لبنانی به عراق تا راه اندازی پروژه راس الحکمة در مصر
خبرنگار: ذلفا معیل

خبرگزاری رسمی لبنان:

 ۱۲ حمله هوایی جدید به ضاحیه بیروت 

فقط در بامداد امروز تاکنون، جنگنده‌های اسرائیل ۱۲ بار به مناطق مختلف بیروت حمله کرده‌اند. اطراف مسجد جامع القائم، برج البراجنة، اطراف مجتمع سید الشهداء در محله حارة حریک (با دو موشک)، الرویس، حی الأبیض و الشویفات الاجنحة الخمسة، از جمله مناطق هدف گرفته شده هستند.

براساس گزارش واحد حوادث غیر مترقبه دولت لبنان، طی روز گذشته 153 حمله هوایی و بمباران از سوی اسرائیل به مناطق مختلف لبنان صورت گرفت. در روز گذشته 37 نفر در پی حملات رژیم صهیونیستی شهید و 151 نفر مجروح شدند.شمار آوارگان رسمی ثبت شده در مراکز پناهندگی نیز به 172 هزار و 100 نفر در 931 مرکز رسید.

 

الفرات نیوز: 

ورود 366 آواره لبنانی به عراق از طریق گذرگاه القائم

وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد که میزبان 366 شهروند لبنانی بوده که از طریق گذرگاه مرزی القائم وارد عراق شدند.

در بیانیه وزارت مهاجرت عراق آمده است که بنابر دستورات محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و ایوان فائق جابرو، وزیر مهاجرت عراق، کارکنان وزارت مهاجرت از خانواده‌های لبنانی که در پی حملات رژیم صهیونیستی به لبنان وارد عراق می شوند، استقبال می‌کنند.

پیشتر وزیر مهاجرت عراق بر پایبندی این کشور به حمایت و کمک به خانواده‌های لبنانی متضرر از اوضاع کنونی در لبنان تاکید کرده بود. 

جابرو اشاره کرده بود که کارکنان وزارت مهاجرت، همه خدمات لازم برای تضمین راحتی خانواده‌های لبنانی و پاسخ به نیازهای اساسی آنها را تامین می‌کنند.

 

الشرق: 

راه اندازی پروژه راس الحکمة در مصر 

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و محمد بن زاید، رئیس امارات، شاهد راه اندازی پروژه «راس الحکمه» با سرمایه گذاری تاریخی بی سابقه در مصر به ارزش 35 میلیارد دلار بودند.

در مراسم راه اندازی این پروژه توسعه‌ای، مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر و شماری از تاجران بزرگ دو کشور حضور داشتند.

در جریان این مراسم، سران امارات و مصر، در جریان گزارشی تصویری از اهداف و جزئیات پروژه مذکور قرار گرفتند و شاهد امضای چندین قرارداد از سوی شرکت های مصری و اماراتی برای آغاز این پروژه بودند

محمد بن زاید بر اهمیت این پروژه در تقویت روابط اقتصادی و سرمایه گذاری میان مصر و امارات تاکید کرد.

 

الخلیج اونلاین: 

وزیر خارجه عمان: تنها راه پایان بحران در منطقه تشکیل کشور مستقل فلسطین است

وزیر خارجه عمان تاکید کرد هر کس بر این باور است که با مهار شدن ایران یا از بین رفتن حماس و شکست حزب الله صلح در منطقه برقرار می‌شود، یا در توهم به سر می‌برد یا ساده لوح است یا تلاش می‌کند از حقیقت فرار کند.

بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت نشین عمان، تاکید کرد پایان دادن به اشغالگری اراضی فلسطین توسط اسرائیل تنها راه صلح در منطقه است.

البوسعیدی گفت: برای برخی از دولت‌ها آسان است که بی‌تفاوت باشند و دست روی دست بگذارند و اقدامات ایران را محکوم کنند اما این موضوع چیزی را حل نخواهد کرد ضمن آنکه نتیجه هر چه که باشد، سیاست نام آشنای دفاع از اسرائیل، چیزی را حل نخواهد کرد.

 

الامارات الیوم: 

امارات یک هواپیمای کمک پزشکی برای حمایت از لبنان فرستاد

امارات متحده عربی یک کمپین امدادی ملی را برای حمایت از لبنان به نام "امارات با تو است، لبنان" راه‌اندازی کرد. 

بر اساس دستور محمد بن زاید آل نهیان، رئیس کشور امارات مبنی بر ارائه بسته کمک های بشردوستانه فوری به ارزش 100 میلیون دلار آمریکا به برادران مقیم لبنان، امارات با همکاری سازمان بهداشت جهانی یک فروند هواپیمای کمکی را ارسال کرد. این اولین هواپیمای اماراتی  است که به عنوان بخشی از این کمپین امدادی با حامل یک ناو در لبنان به زمین نشست.

ارسال این هواپیما در چارچوب تلاش های بشردوستانه امارات برای حمایت از مردم برادر لبنان و بیان عمق روابط برادرانه دو کشور به ویژه در این شرایط بحرانی و تجسمی از دیدگاه بشردوستانه و اصول امارات است.

 

 
  • واکاوی برگزاری نماز جمعه به امامت رهبری و سفر عراقچی به لبنان، در شرایط کنونی منطقه و از منظر سیاست خارجی
  • حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان در نماز جمعه سیزدهم مهرماه، به امامت رهبر انقلاب و در پاسداشت یاد شهید مقاومت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها