|

روایت دوم؛ هنوز تهران، روی باند، دوازده ظهر

ممنوع‌الخروج، سفارت‌نورد و پرینتر خراب

گمان کردم این خط بال‌های شام، جای هواپیمایی سوریه را گرفته که نه، این به اصطلاح آسمان‌شان است و آن خط اصلی الان یک هواپیما در گوشه‌ی زاویه‌ی دید ما در پارکینگ فرودگاه جا خوش کرده ولی پس چرا اسم‌اش در فهرست بلیط‌فروشی‌ها نیست؟ گرچه همین هم که سوار شدیم نیز فروش علنی و آزاد ندارد. با آن که ندیدم مسافر مشهودی از بچه‌های بالا داشته باشد.

ممنوع‌الخروج، سفارت‌نورد و پرینتر خراب

حسین‌ دهباشی:

۱. پرواز هما به لندن هنوز برقرار است و یعنی انگلیس در شمار تحریم‌کننده اروپایی خطوط هواپیمایی ایران‌مان نیست؟ یا گشایشی شده؟ یا می‌شود؟ به هرحال پشت سرش هستیم در نوبت پرواز. و پشت سرمان خطوط هوایی ترکیش و امارات که سهام‌شان همین چندروزه گران‌تر شده، به برکتِ بادآورده‌ی سهمِ بیشتری از سفره‌ی سفرهای ایرانیان به اروپا.

۲. گمان کردم این خط بال‌های شام، جای هواپیمایی سوریه را گرفته که نه، این به اصطلاح آسمان‌شان است و آن خط اصلی الان یک هواپیما در گوشه‌ی زاویه‌ی دید ما در پارکینگ فرودگاه جا خوش کرده ولی پس چرا اسم‌اش در فهرست بلیط‌فروشی‌ها نیست؟ گرچه همین هم که سوار شدیم نیز فروش علنی و آزاد ندارد. با آن که ندیدم مسافر مشهودی از بچه‌های بالا داشته باشد.

۳. خبر بد این‌که همسفر ارجمندمان، جناب محمدعلی برنو، ممنوع‌الخروج بود و گذرنامه‌اش را برادر درجه‌دار فراجا گرفت و نیم ورقه کاغذِ رسید داد دست‌اش. و هرچه گفتیم آقا ما همین پریروز با معاون دادستان تهران حرف زدیم و گفتند عفو شده و جریمه نقدی داده و اسم‌اش در سیستم توصیه شده برای اطلاع از منع مسافرت هم نیست، فایده نکرد. و حتی تذکر این‌که این رفیق‌مان آن‌قدر معرفت داشته که در اولین سفر پس از اذن خروج‌اش، بیروتِ -به هرحال پرخطر- را انتخاب کرده برای عکاسی و روایت‌گری، به دخلِ المعذوریتِ المامورِ مستقر در میدان هوایی نرفت که نرفت.

۴. دیروز نیز به این سرگرمی گذشت که معاون مطبوعاتی سابق ارشاد به تازگی رفته به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و مدیرکل مطبوعات داخلی هم شده مدیرکل روابط عمومی مجلس و بلاتصدی بودن این دو سمت و آن‌هم در این برههِ حساس کنونی (!) که مثلا برای صدور کارت خبرنگاری خارجی حضور و امضایشان الزامی است عجیب است و از آن عجیب‌تر که فرمودند دستگاه پرینترشان هم خراب شده و خلاصه مداد توی اتاقه، کلید درش... شعرقصه‌ای است برای خودش!

۵. در داخل پروازِ ما از جمعیت امام‌رضایی‌ها و از جمله حاج حسین و آن جوان سفارت‌نوردِ خویشاوند با بزرگان که از مدیران صدا و سیما است و آنطور که نقل می شد عامل بیرون راندن عادلِ بنده‌خدای فردوسی‌پورازتلویزیون بود ، هم تشریف دارند و گویا از حالا آمده‌اند برای برآورد خسارات  که خیلی خوب است اما خوبه که همه مون از صرافت بازسازی خرمشهر خودمان نیفتادیم!

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها