|

پزشکیان: امروز تفاوتی بین دولت و مجلس نیست

رئیس جمهوری گفت: اسرائیلی‌ها تا دیروز به دنبال بازگشایی سفارت‌خانه در کشورهای عربی بودند، اما امروز همان کشورها اقدامات وحشیانه آنان را محکوم می‌کنند.

پزشکیان: امروز تفاوتی بین دولت و مجلس نیست

به گزارش شبکه شرق و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور در دیدارهای جداگانه با اعضای مجمع نمایندگان استان‌های قزوین، گلستان، کرمانشاه و اعضای فراکسیون شمال غرب کشور ضمن تبیین راه‌حل‌های اجرایی برای رهایی از مشکلات و موانع در کشور بر ضرورت وفاق و همکاری بیشتر دولت و مجلس برای گره‌گشایی از مشکلات مردم تأکید کرد. 

مسعود پزشکیان پیش از ظهر امروزدوشنبه در دیدارهای جداگانه‌ای میزبان اعضای مجمع نمایندگان استان‌های قزوین، گلستان، کرمانشاه و اعضای فراکسیون شمال غرب کشور بود و در این دیدارها با تأکید بر اینکه تحقق شعار وفاق ملی در کشور نیازمند کار و حل مشکلات مردم است، گفت: امروز باید با وفاق و پرهیز از دعواهای گروهی و جناحی، به سمت حل مشکلات مردم حرکت کنیم. امروز دولت تلاش کرده در تصمیمات خود، از نگاه سیاسی فاصله بگیرید تا بتواند شعار وفاق را تحقق بخشد. 

رئیس جمهور با تقدیر از همراهی و هم‌دلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمان معرفی وزرای پیشنهادی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تفاوتی بین دولت و مجلس نیست؛ همه در کنار یکدیگر هستیم تا بتوانیم کشور را به جایگاه واقعی خود برسانیم. 

پزشکیان با اشاره به تقدیم لایحه بودجه توسط دولت به مجلس گفت: سعی کردیم در موعد مقرر و بدون تاخیر لایحه بودجه را به مجلس برسانیم؛ اعداد و ارقام در این لایحه واقعی دیده شده است تا در آینده دچار کسری و یا مشکلاتی نظیر پرداخت مطالبات گندم‌کاران و بازنشستگان به وجود نیاید.

رئیس جمهور ضمن تبیین راه‌حل‌های اجرایی برای رهایی از مشکلات و موانع در کشور گفت: دشمن از روز اول سعی کرد تا با ترور و ایجاد رعب و ترس مانع از ایجاد وحدت و انسجام داخلی در کشور شود و کام مردم را تلخ کند، اما ما باید با ایجاد وفاق و همکاری با یکدیگر، گره از مشکلات مردم باز کرده و مانع از تحقق اهداف آنان شویم. 

پزشکیان با اشاره به اینکه امروز رژیم صهیونیستی از دستیابی به اهداف خود بازمانده گفت: اسرائیلی‌ها تا دیروز به دنبال بازگشایی سفارت‌خانه در کشورهای عربی بودند، اما امروز همان کشورها اقدامات وحشیانه آنان را محکوم می‌کنند. 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در کنار مقاومت دلیرانه، دیپلماسی نیز مسیر آنان را فلج کرده است گفت: امروز باید به حق از آقای دکتر قالیباف و آقای دکتر عراقچی بابت همه تلاش‌هایی که در این مدت انجام دادند تشکر کنیم. 

پزشکیان با تأکید بر سخنان نمایندگان مجلس مبنی بر فعال کردن ظرفیت کشورهای همسایه برای تحقق گشایش‌های اقتصادی در کشور و استان‌های مجاور تصریح کرد: امروز باید سعی کنیم از ظرفیت کشورهای همسایه نظیر کشورهای برادر و دوست ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان و عراق و نیز ارمنستان، با ایجاد بازارهای مرزی مشترک، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف بهره بگیریم. 

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مشکلات عدیده کشور با ایجاد ناترازی در حوزه‌های مختلف گره خورده گفت: همه ما باید به دنبال رفع ناترازی‌های ایجاد شده در همه حوزه‌ها باشیم؛ امروز ما در آب، برق، گاز، محیط زیست و سایر موارد ناترازی داریم. می‌توانیم با از بین بردن این ناترازی‌ها، حامی اقشار محروم جامعه باشیم و در کنار آن به سمت رونق تولید حرکت کنیم. 

در ابتدای این دیدارها تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان استان‌ها ضمن تقدیر از مواضع رئیس جمهور در حمایت از جبهه مقاومت، صداقت مثال‌زدنی و التزام عملی به شعار وفاق ملی، به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداختند. کمبود منابع آبی، اشتغال وعدم سرمایه‌گذاری در استان، مشکلات راه‌های مواصلاتی بین شهری، افزایش قیمت نهاده‌های دامی، مشکلات آب شرب روستاها، مالیات استانی، رونق گردشگری، کمبود سرانه پزشکی و مشکلات درون استانی، بخشی از گفتگوی نمایندگان مجلس با رئیس جمهور بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها