|

جریمه رانندگی «دور زدن ممنوع» چقدر افزایش یافت؟

نرخ جدید و جزئیات جریمه رانندگی برای تخلف دور زدن ممنوع اعلام شد.

جریمه رانندگی «دور زدن ممنوع» چقدر افزایش یافت؟

به گزارش شبکه شرق، ارتکاب تخلف «دور زدن در محل ممنوع»، ۳۰۰ هزار تومان جریمه رانندگی درپی خواهد داشت.

از «۲۳ تیرماه سال جاری»، بر اساس ابلاغ «محمد مخبر»، سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جرایم راهنمایی و رانندگی افزایش یافت و پلیس امیدوار است که این مسئله باعث بازدارندگی شده و کاهش تلفات تصادفات و افزایش نظم ترافیکی را در پی داشته باشد.

در این میان تخلف «دور زدن در محل ممنوع»، جزو موارد پرتکراری است که انجام آن هم احتمال وقوع تصادفات را افزایش می‌دهد و هم موجب اخلال در نظم ترافیکی می‌شود. در همین راستا نیز برای آن جریمه در نظر گرفته شده که مبلغ آن در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری-صنعتی ۳۰۰ هزار تومان است.

جریمه رانندگی در نظر گرفته شده برای این تخلف در سایر شهرها ۲۰۰ هزار تومان و در روستاها و راه‌های روستایی نیز ۱۰۰ هزار تومان است. جریمه این تخلف در گذشته تنها ۷۵ هزار تومان بود.

بر اساس مقررات راهنمایی و رانندگی علاوه بر محل‌هایی که در آنها، تابلوی «دور زدن ممنوع»، نصب شده است، دور زدن در نزدیکی تقاطع‌ها، پیچ‌ها، پل‌ها، مجاورت تونل‌ها و نزدیک سربالایی ممنوع است. منظور از نزدیکی یعنی فاصله حدود ۱۵۰ متری قبل و بعد از این محل‌ها. همچین دور زدن روی خط ممتد مسیر و بر روی خط کشی عابر پیاده هم ممنوع است.

برای مشاهده مبلغ جدید دیگر جرایم رانندگی اینجا کلیک کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها