|

چه مقدار پول در جرایم سایبری از دست می‌رود؟

خسارات ناشی از شکایات مربوط به جرایم سایبری در سال ۲۰۲۳، ۱۲.۵ میلیارد دلار بود که ۲ میلیارد دلار نسبت به سال قبل افزایش داشت.

 چه مقدار پول در جرایم سایبری از دست می‌رود؟

 در ماه آوریل، اف‌بی‌آی گزارش سالانه جرایم اینترنتی خود را منتشر کرد و همه شکایات ثبت شده از طریق مرکز شکایات جرایم اینترنتی (IC3) را ارزیابی کرد. بر اساس تحلیل این دفتر، خسارات ناشی از شکایات مربوط به جرایم سایبری در سال ۲۰۲۳، ۱۲.۵ میلیارد دلار بود که ۲ میلیارد دلار نسبت به سال قبل افزایش داشت. مبلغ گزارش شده بیش از سه برابر میزان ثبت شده در سال ۲۰۱۹ است. این در حالی است که تعداد شکایات در مقایسه با چهار سال قبل کمتر از دوبرابر شده بود. همان‌طور که نمودار بر اساس داده‌های ارائه شده در گزارش نشان می‌دهد، تلفات جرایم سایبری گزارش شده از سال ۲۰۲۱ به بعد به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

سایبری

 درحالی‌که در سال ۲۰۲۱ میزان پولی که به‌خاطر جرایم سایبری از دست رفته بود نسبت به سال قبلش تقریباً فقط ۷۰۰ میلیون دلار افزایش داشت، اما با وجود کمتر شدن شکایات بین سال‌ها ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، میزان پول از دست رفته بیشتر بود و افزایش ضررها نیز چشمگیر بود. این نشان می‌دهد که مجرمان می‌توانستند به طور غیرقانونی مبالغ بیشتری را در هر تخلف استخراج کنند.

 بیشتر وجوه به دلیل تقلب در سرمایه‌گذاری و آدرس‌های ایمیل تجاری هک شده از دست رفته است. تقریباً ۶۰ درصد از پول‌های به سرقت رفته مربوط به این دو موضوع بوده‌اند. هر چند مبالغ از دست رفته ممکن است بیشتر هم باشند زیرا اف‌بی‌آی فقط قادر به تجزیه‌وتحلیل موارد گزارش شده از طریق پلتفرم خود است.

 این داده‌ها همچنین یک سوگیری واضح در توزیع جغرافیایی را نشان می‌دهند: ۵۲۱۶۵۲ شکایت از ایالات متحده و ۲۸۸۳۵۵ شکایت از انگلستان ثبت شده است. بیشتر شکایات ثبت شده در ایالات متحده مربوط به کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا هستند. کالیفرنیا با از دست ۲.۱ میلیارد دلار به‌خاطر جرایم سایبری ۱۷ درصد از کل شکایات را به خود اختصاص می‌دهد و در سراسر جهان در رتبه اول قرار می‌گیرد. به غیر از ایالات متحده و بریتانیا، کشورهایی که بیشترین شکایت را داشتند کانادا (۶۶۰۱)، هند (۳۴۰۵) و نیجریه (۱۷۷۹) بودند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها