|

اختلال در فیلترشکن‌ها ترافیک اینستاگرام را ۴۰ درصد کاهش داد

​پادرو، با انتشار نموداری ادعا کرده که در زمان انتخابات به دلیل اختلال جدی در کارکرد فیلترشکن‌ها وضعیت فعالیت در اینستاگرام با کاهش قابل توجه‌ای همراه بوده است.

اختلال در فیلترشکن‌ها ترافیک اینستاگرام را ۴۰ درصد کاهش داد

پادرو، با انتشار نموداری ادعا کرده که در زمان انتخابات ریاست جمهوری به دلیل اختلال جدی در کارکرد فیلترشکن‌ها وضعیت فعالیت در اینستاگرام با کاهش قابل توجه‌ای همراه بوده است. 

به گزارش «فن‌زی» طبق ادعای پادور، پلتفرم هوشمند پرداخت و ارسال سفارش‌ اینترنتی که امکان خرید و فروش بر بستر شبکه‌های اجتماعی را هم فراهم می‌کند، در دو هفته اخیر با شدت گرفتن فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری اختلال جدی در کارکرد فیلترشکن‌ها ایجاد شده است. پادرو با انتشار نموداری نشان داده که میزان سفارش فروشگاه‌های پادرویی فعال در بستر اینستاگرام ۲۵ درصد و ترافیک فروشگاه‌های اینستاگرامی تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. پادرو تاکید کرده که این اختلال‌ها همچنان ادامه دارد. 

پادرو

به جز اختلال در فیلترشکن‌ها اینترنت نیز در دو هفته اخیر با اختلال‌های شدیدی همراه شده است. هفته گذشته بسیاری از کاربران از اختلال روی اینترنت و قطع و  وصلی فیلترشکن‌های خود خبر دادند. همچنین داده‌های رادار کلادفلر نیز نشان می‌داد که حجم کل ترافیک شبکه در ساعاتی از شبانه روز به شدت افت پیدا کرده بود.

در حالی که کاربران در چند هفته اخیر از کاهش سرعت اینترنت و اختلال در فیلترشکن‌های خود شکایت می‌کنند، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم و معاونان او در این وزارتخانه ادعا می‌کنند که سرعت اینترنت در کشور بنابر داده‌های داخلی و همچنین داده‌های بین‌المللی افزایش پیدا کرده است. ابتدای تیر ماه عیسی زارع‌پور، در یکی از شبکه‌های اجتماعی بومی با اشاره به افزایش سرعت اینترنت در دولت سیزدهم نوشت:‌ «مقایسه میراث گذشته و عملکرد و یادگار ماندگار دولت «شهید جمهور» در سرعت و کیفیت اینترنت ثابت کشور (سرعت 16 در مقابل 960)؛ سرعت‌هایی که آرزو بود، ولی در دولت سیزدهم محقق شد. چنین سرعت‌های چندصد مگابیتی هم اکنون برای چهل درصد خانوارهای شهری در دسترس است.»

با وجود این صحبت‌ها، اخیرا انجمن تجارت الکترونیک که گزارش سوم خود از وضعیت اینترنت در ایران را منتشر کرده، وضعیت اینترنت کشور مطلوب نیست. طبق داده‌های این گزارش وضعیت کیفیت اینترنت آزاد  در ایـران نسبت به گزارش قبلی در زمستان۱۴۰۲، تفاوت چشم‌گیری نداشته است و هم‌چنان باید اینترنت کشور را با سه گزاره‌ی پر اختلال، محدود و کند توصیف کرد. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها