|

وزیر ارتباطات خبر داد: دستور رئیس‌جمهور برای بررسی وضعیت اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که در جلسه شورای عالی فضای مجازی رئیس جمهور دستور بررسی وضعیت کلی اینترنت را صادر کرده است.

وزیر ارتباطات خبر داد: دستور رئیس‌جمهور برای بررسی وضعیت اینترنت

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که در جلسه شورای عالی فضای مجازی رئیس جمهور دستور بررسی وضعیت کلی اینترنت را صادر کرده است. به گفته ستار هاشمی در این جلسه علاوه بر موضوع رفع فیلتر، درباره ساماندهی فیلترشکن‌ها که منجر به آلودگی در اینترنت می‌شود نیز صحبت شد.

ستار هاشمی، در حاشیه آیین افتتاح هفته جهانی فضا در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره جلسه شورای عالی فضای مجازی گفت: «در این جلسه رئیس جمهور اعلام کرد از وضعیت اینترنت ارزیابی جامعی انجام و گزارش شود، اما بحث مربوط به ساماندهی فیلترشکن‌ها بیش از بقیه موارد منعکس شد.»

به گفته او در این جلسه علاوه بر بررسی‌های مربوط به رفع فیلترینگ، درباره ساماندهی فیلترشکن‌ها که منجر به بروز مشکل و آلودگی در شبکه ملی اطلاعات می‌شود نیز صحبت‌هایی انجام شد.

همچنین وزیر ارتباطات در خصوص دسترسی خانواده‌ها به فیبر نوری تا پایان سال، گفت: «در زمینه فیبر نوری دو مفهوم مجزا در حوزه‌های پوشش و اقتصاد داریم که در برخی اوقات این دو مفهوم با یکدیگر تلفیق می‌شوند، قانون ایجاد ۲۰ میلیون پوشش برای خانوارها تا پایان سال تکلیف کرده است که این به معنای اتصال خانوارها به فیبر نوری نیست، اتصال زمانی برقرار می‌شود که درخواست‌ از سمت خانوار به اپراتور داده شود.»

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها