|

هوای قم از شرایط هشدار نارنجی خارج شد

هشدار هواشناسی سطح زرد برای هوای قم که از ابتدای این هفته به دلیل ریزگردها در شرایط نارنجی قرار گرفته بود صادر شد، از فردا این شهر در شرایط کمی بهتر قرار می‌گیرد.

هوای قم از شرایط هشدار نارنجی خارج شد

به گزارش شبکه شرق، هوای قم که از ابتدای این هفته به دلیل ریزگردها در شرایط هشدار نارنجی قرار گرفته بود، از چهارشنبه در شرایط زرد قرار می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی قم روز سه‌شنبه افزود: در پی افزایش احتمال رخداد باد و گردوخاک در استان قم طی روزهای آینده هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شد.

مهران حیدری اضافه کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی، امروز سه شنبه آسمان صاف، در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گردوخاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه نیز در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک انتظار می رود.

به گفته وی، روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمان صاف در برخی ساعات همراه با وزش باد و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: از امروز تا روز پنج‌شنبه روند نسبی افزایش دما خواهیم داشت.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

گفتنی است کیفیت هوای شهر قم امروز سه شنبه و دو روز گذشته به دلیل پدیده گرد و خاک در وضعیت "بسیار ناسالم" قرار گرفت و ادارات استان به جز مراکز امدادی و درمانی در ساعاتی تعطیل شدند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها