|

فرش‌های کاخ سعدآباد پیدا شدند؟

برخی از این فرش‌ها که مدعی بودند به سرقت رفته است، در دستگاه‌های دولتی پیدا شدند؛ از این منظر، اصولاً بحث سرقت اتفاق نیفتاده است؛ موضوع این است که بدون رعایت تشریفات قانونی و ضوابط و مقررات، اصطلاحا سهل‌انگاری شده است که برخی شائبه سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد را مطرح می‌کنند.

فرش‌های کاخ سعدآباد پیدا شدند؟

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد گفت: در رابطه با این موضوع، در مرجع قضایی، مرتبط پرونده تشکیل شده است و افرادی به عنوان مطلع، احضار شده‌اند.

«اصغر جهانگیر» سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره «آخرین وضعیت پرونده سرقت فرش‌های کاخ سعد‌آباد» گفت: در رابطه با این موضوع، در مرجع قضایی، مرتبط پرونده تشکیل شده است؛ افرادی به عنوان مطلع، احضار شده‌اند و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است.

او ادامه داد: برخی از این فرش‌ها که مدعی بودند به سرقت رفته است، در دستگاه‌های دولتی پیدا شدند؛ از این منظر، اصولاً بحث سرقت اتفاق نیفتاده است؛ موضوع این است که بدون رعایت تشریفات قانونی و ضوابط و مقررات، اصطلاحا سهل‌انگاری شده است که برخی شائبه سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد را مطرح می‌کنند.

سخنگوی قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های بعدی، نسبت به مابقی فرش‌ها نیز اقدامات مقتضی صورت گیرد. این موضوع برابر قانون پیگیری قضایی می‌شود؛ در عین حال، اگر سهل‌انگاری شده است نیز مشخص شود نتیجه چه بوده است و به اطلاع مردم برسد.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت پرونده مربوط  به دستگیری شبکه قاچاق دارو گفت: دستگاه قضایی نسبت به کالاهای سلامت محور به ویژه دارو حساس است چرا که این اقلام با سلامت مردم مرتبط است. باید به نحوی عمل شود که اخلالی در نظام دارویی کشور ایجاد نشود.

او افزود: تاکنون برای هشت نفر کیفرخواست صادر و پرونده آن‌ها به دادگاه ارسال شده و در مرحله پیگیری مسائلی است که به دادگاه ارسال شده است؛ در وقت مقتضی، اطلاعات در خصوص پرونده اعلام می‌شود؛ البته این نکته هم باید در نظر داشت حجم فعالیت این شبکه به قدری نبوده که منجر به نگرانی مردم شود. در حوزه سلامت و دارو، همه دستگاه‌ها کوشش می‌کنند تا از طریق جعل اسناد سلامت مردم به خطر نیفتد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها