|

تجربه طعم و عطر غذا و ادویه تایلندی در تهران

رویداد «طعم آشپزی تایلندی»در محل سفارت تایلند برگزار شد

رویداد «طعم آشپزی تایلندی»در محل سفارت تایلند برگزار شد

به گزارش خبرنگار شرق، سفارت تایلند بعد از ظهر دیروز با برگزاری رویداد «طعم آشپزی تایلندی» میزبان جمعی از بازیگران، تورگردانان و فعالان فضای مجازی بود.

در این رویداد، دو غذای ملی تایلند شامل «سوپ تام یام گون» و «پاتای» به کمک سرآشپزهای حاذق تایلندی در حضور میهمان طبخ شد و حاضران با شیوه پخت این دو غذا آشنا شده و داوطلبان طعم تازه این دو غذای تایلندی را تست کردند.

_DSC2425

پیچت بونساد سفیر تایلند در ایران در سخنان خود گفت: برای میلیون‌ها بازدیدکننده‌ای که هر ساله به تایلند سفر می‌کنند، تنوع شگفت‌انگیز غذاهای تایلندی، این کشور را به یکی از هیجان انگیزترین کشورها برای بازدید تبدیل کرده است.

وی افزود: غذاهای تایلندی شامل غذاهای چهار منطقه است: مرکزی، شمال، شمال شرق و جنوب. هر کدام کاراکتری متفاوت و طعم متمایزی برای ارائه دارند.

بونساد ادامه داد: غذاهای تایلندی همیشه بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ما و راهی برای نشان دادن محبت ما نسبت به یکدیگر بوده است. هنگامی که در تایلند هستید، ممکن است با عبارت معروف «آیا غذا خورده‌ای؟» مواجه شده باشید که معادل «حال شما چطور است؟» خواهد بود.

_DSC2465

وی گفت: وقتی تایلندی‌ها در مورد یک وعده غذایی صحبت می‌کنند، یا حتی شما را به صرف یک وعده غذایی دعوت می‌کنند، این نشان دهنده دوستی و علاقه است و این بهترین راه برای نشان دادن مهمان نوازی ما است.

به گفته سفیر تایلند، غذاهای تایلندی به‌طور گسترده به عنوان یکی از بهترین غذاهای جهان شناخته شده است. غذاهای تایلندی که توسط اکثر کشورهای جهان پذیرفته شده است، اکنون یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های آشپزی با انواع مزه‌هاست، از جمله غذاهای خیابانی جهانی آن مانند تفت دادنی‌ها، کاری، سوپ و نودل. با این وجود، غذای تایلندی را می ‌توان به راحتی آماده کرد، طبخ آن ساده و مواد اولیه آن شناخته شده است.

_DSC2755

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود 50 هزار گردشگر ایرانی از تایلند دیدن کردند و در هشت ماهه اول امسال، حدود 40 هزار ایرانی برای تعطیلات به تایلند رفته‌اند.

سفیر تایلند در ایران درباره برنامه‌های این کشور برای جذب بیشتر گردشگر ایرانی به شرق توضیح داد: دولت تایلند برنامه‌های زیادی در این رابطه دارد. تلاش کرده‌ایم که روند دریافت ویزا خیلی راحت‌تر شود. قرار است ویزا اینترنتی شود و گردشگران در فرودگاه هم معطلی کمتری داشته باشند که راحت‌تر به تایلند سفر کنند.

وی با توجه به فرهنگ مشترک دو کشور، تایلند را مقصد جذابی برای ایرانیان توصیف کرد و از مردم خواست که به این کشور سفر کنند.

_DSC3043

در پایان این مراسم سفیر تایلند ضمن اعلام آمادگی کشورش برای میزبانی گردشگران بیشتری از ایران ابراز امیدواری کرد که ایرانیان با سفر به تایلند از جاذبه های طبیعی جذاب و غذاهای خوشمزه تایلندی لذت ببرند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها