|

تایید ۱۶ مورد ابتلا به تب دنگی در هرمزگان

از ۱۶ مورد مثبت در استان هرمزگان، ۶ مورد مربوط به شهرستان بندرلنگه بود که یک مورد آن انتقال محلی بوده و بقیه موارد افرادی بودند که سابقه سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشتند.

تایید ۱۶ مورد ابتلا به تب دنگی در هرمزگان

به گزارش شبکه شرق، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون بیش از ۲ هزار تست انجام شده است که تنها ۱۶ مورد مثبت ابتلا به تب دنگی در استان قطعی شده است.

دکتر غلامعلی جاودان روز یکشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی اطلاع رسانی صحیح آئدس و تب دنگی و مقابله با اخبار جعلی که با حضور دکتر فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: از ۱۶ مورد مثبت در استان هرمزگان، ۶ مورد مربوط به شهرستان بندرلنگه بود که یک مورد آن انتقال محلی بوده و بقیه موارد افرادی بودند که سابقه سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشتند.

وی ضمن اشاره به شرایط خاص اقلیمی و آب و هوایی استان هرمزگان بیان کرد: با وجود شناسایی این پشه در استان از چهار سال پیش تاکنون با اقدامات انجام شده، طغیان بیماری را نداشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به سفر دکتر فرشیدی معاون بهداشتی وزارت بهداشت و همچنین دکتر رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت به استان هرمزگان و شهرستان بندرلنگه گفت: رصد موارد مشکوک توسط تیم بهداشت و درمان انجام شد و مشکلات و چالش‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

دکتر جاودان از اصحاب رسانه درخواست کرد که ضمن پرهیز از ایجاد رعب و وحشت در جامعه با اطلاع رسانی صحیح و آموزش در خصوص مسئولیت اجتماعی هر فرد در خانه و محله ، آموزش نحوه پاکسازی محیط و اقدامات لازم جهت جلوگیری از تکثیر پشه و همچنین آموزش نحوه محافظت از خود و برخورد با بیماران، جامعه را به سمت آگاهی و رفتارسازی صحیح در راستای حفظ سلامت و کنترل و حذف پشه آئدس سوق دهند

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها