|

استاندار همدان:

اقتصاد استان باید حول محور گردشگری باشد

استاندار همدان با تاکید بر اینکه اقتصاد استان باید حول محور گردشگری باشد و در این رابطه نیازمند برنامه ریزی هستیم، گفت: براین اساس تهیه و تدوین نقشه راه گردشگری همدان ضروری است.

اقتصاد استان باید حول محور گردشگری باشد

به گزارش شرق، علیرضا قاسمی فرزاد یکشنبه شب در همایش بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری افزود: بدون بهره مندی از نقشه راه نمی توانیم به اهداف ترسیم خود در گردشگری دست پیدا کنیم.

استاندار همدان گفت: مایه مباهات ماست که در چنین استان زیبا و با تاریخ کهن زندگی می کنیم که صاحب میراث فرهنگی گرانبهایی است.

وی به دیدار اعضای کنگره هشت هزار شهید همدان با مقام معظم رهبری در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار به تاریخ کهن همدان اشاره داشتند و این دیار را دارای یک فرهنگ با عظمت دانستند که در طول فرازهای مختلف تاریخ و همچنین پس از انقلاب به ویژه دوران هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیده است.

استاندار همدان با بیان اینکه این استان دارای بیش از ۱۹۰۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است که نشانگر ظرفیت های بالای گردشگری و میراث فرهنگی این استان است،افزود: خیلی از ظرفیت های حوزه گردشگری در همدان هنوز فعال نشده است که در این رابطه باید با جدیت تلاش کنیم.

همچنین در  برنامه تفاهم‌نامه‌ای بین ادارات‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان به امضا رسید و تعدادی از فعالین گردشگری به نمایندگی از بخش‌های مختلف این حوزه مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها