|

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ترکیه:

وکلا باید از نظام قضایی مستقل برخوردار و دارای حق دفاع باشند

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ترکیه گفت: در تمام کشورهای دنیا اگر بخواهیم عدالت را حفظ کنیم، وکلا باید از نظام قضایی مستقل برخوردار و دارای حق دفاع باشند.

وکلا باید از نظام قضایی مستقل برخوردار و دارای حق دفاع باشند

به گزارش شرق، «ارینچ ساکان» رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ترکیه، امروز (سه‌شنبه) در نشست هم اندیشی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و ترکیه، که در همدان برگزار شد، اظهار داشت: بسیار خرسندم که در کهن ترین شهر ایران هستم و حضور بانوان خبرنگار در این جمع نشان از فعالیت گسترده بانوان در محیط‌های اجتماعی برای اثبات حقوق خودشان دارد و بسیار خوب است که زنان در جامعه مشارکت دارند.

 

وی با اشاره به زلزله اخیر ترکیه و از دست دادن ۱۲۲ وکیل این کشور، افزود: در این زلزله، ۹ هزار وکیل دفتر وکالت از دست دادند، دوران سختی را گذراندیم؛ اما وکلای ایران هیچ زمان ما را تنها نگذاشتند.

 

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ترکیه با تاکید بر داشتن رابطه مستحکم بین کانون وکلای ایران و ترکیه، تصریح کرد: در کنفرانسی که روز گذشته برگزار شد در خصوص اهمیت و نقش استقلال وکیل با جزئیات بیشتر صحبت کردیم و در تمام کشورهای دنیا اگر بخواهیم عدالت را حفظ کنیم، وکلا باید از نظام قضایی مستقل برخوردار و دارای حق دفاع باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: اینکه ما تاکید بر استقلال وکیل داریم برای این است که می‌خواهیم حقوق شهروند احیا شود و در این راستا ما درخواست داریم یک آزادی بیان در رسانه ایجاد شود، چرا که اگر رسانه آزادانه اطلاع‌رسانی کند شهروندان هم منتفع خواهند شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها