|

شهردار همدان:

احداث ۱۰ هکتار فضای سبز در شهر همدان طی دو سال اخیر

شهردار همدان درکلنگ زنی اجرای فاز چهارم بوستان بزرگ فدک در شهرک فرهنگیان گفت: امسال بودجه خوبی برای افزایش فضای سبز شهر همدان دیده ایم در حوزه فضای سبز در مناطق ۳ و ۴ همدان به لحاظ وضعیت ملکی موجود عدالت توزیع را در فضای سبز نداشتیم که با اقدامات خوبی که در این مناطق صورت گرفته فضای سبز بهبود یافته است

احداث ۱۰ هکتار فضای سبز در شهر همدان طی دو سال اخیر

به گزارش شرق، شهردار همدان درکلنگ زنی اجرای فاز چهارم بوستان بزرگ فدک در شهرک فرهنگیان گفت: امسال بودجه خوبی برای افزایش فضای سبز شهر همدان دیده ایم در حوزه فضای سبز در مناطق ۳ و ۴ همدان به لحاظ وضعیت ملکی موجود عدالت توزیع را در فضای سبز نداشتیم که با اقدامات خوبی که در این مناطق صورت گرفته فضای سبز بهبود یافته است.

سید مسعود حسینی ضمن تقدیر از اقدامات خوب شهرداری منطقه چهار در حوزه گسترش فضای سبز تصریح کرد: امروز با اجرای فاز چهار پارک فدک یک هکتار به مساحت اقدامات قبلی منطقه چهار اضافه می‌شود و طی دو سال اخیر بیش از پنج هکتار پارک در این منطقه ایجاد شده است. 

حسینی با اشاره به احداث پارک باهنر به میزان ۱/۲ هکتار در شهرداری منطقه چهار افزود: پارک کوثر در یک هکتار، قلعه سبزی نیم هکتار و فاز سه فدک ۳/۵ هکتار انجام شده و این اقدامات علاوه بر درختچه‌ها و فضای سبزی بوده که در معابر ایجاد شده است.

سید مسعود حسینی: مراسم کلنگ زنی فضای سبز شهرک امیرکبیر و میدان ۹ دی در راستای افزایش فضای سبز شهردار همدان با بیان اینکه در مناطق چهارگانه پارک‌هایی تقدیم شهروندان خواهد شد عنوان کرد:‌ آنچه امسال در شورای شهر همدان تاکید و مورد توجه مدیریت شهری بوده، احداث دو پارک اکباتان و ولایت فخرآباد بوده که تمهیدات لازم برای تامین زیرساخت‌ها در بودجه شهر برای اجرای آن اندیشیده شده است.

حسینی به تشریح مذاکرات با سرمایه‌گذار در خصوص پارک‌های فرامنطقه‌ای پرداخت و گفت: به دنبال دنبال تقویت ظرفیت سرمایه‌گذاری و گردشگری همدان هستیم و خوشبختانه شهرداری منطقه چهار در اجرای پروژه‌های عمرانی شروع خوبی داشت که جای قدردانی دارد.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاک:‌ ایجاد مجموعه بزرگ زائرسرا در بوستان فدک حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاک در ادامه این مراسم اظهار داشت: خوشبختانه طی چند سالی اخیر در این منطقه از شهر شاهد اقدامات بزرگ و تحولاتی در مدیریت شهری هستیم. وی با تاکید بر رسیدگی به مناطق محرم بیان کرد: یکی از دغدغه‌های شورای شهر ششم توجه به مناطق کم‌برخوردار و محروم شهر و توزیع امکانات در کاربری‌های عمومی بوده که در گذشته به نوعی دچار غفلت و فراموشی شده بودند و‌ انشالله در این چند سال جبران شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه یکی از کمبودهای منطقه چهار فضای سبز بود گفت: در مناطق یک و دو با وجود اینکه به کوهپایه، رودها، باغات و آب و هوای نسبتا خنک نزدیک است اما باز هم شاهد تحقق نسبتا استاندارد سرانه فضای سبز هستیم و تلاش شورا و شهرداری بر این بوده در منطقه ۳ و ۴ نیز این سرانه را به حد استاندارد برسانیم و در احداث پارک‌های منطقه‌ای اقدام موثر انجام دهیم.

وی با اشاره به احداث بوستان و پارک نواری فدک در رفع نیاز های این منطقه عنوان کرد: امیدواریم با استقرار امکانات؛ این پارک محلی برای استراحت و تفریح اهالی منطقه شود و با توجه به اینکه بلوار آیت‌الله نجفی از معابر و شاهراه‌هایی است که مردم استان‌های هم‌جوار از آن عبور می‌کنند ورودی‌ها باید یک چهره سبز و خرم داشته باشند.

وی خواستار توجه به تدابیر لازم در انتخاب درختان و پوشش گیاهی در این بوستان شد و افزود: مقام معظم رهبری تاکید دارند که در درختکاری به سمت کاشت درختان مثمر برویم که در بوستان فدک این مهم اتفاق افتاده و امیدواریم در فازهای بعدی هم ادامه پیدا کند.

صفری افلاک با بیان اینکه مرکز اقامتی و زائرسراها در بلوار آیت الله نجفی و ورودی‌های شهر مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: مردم همدان از دیرباز افتخار میزبانی زائران کربلا را دارند و در این مسیر پیش‌بینی فضاهایی لازم صورت بگیرد تا بتوانیم در ماه سفر و ایام زیارتی امکان اقامه موکب‌ها و دسترسی به امکانات بهداشتی را برای زائران فراهم کنیم.

صفری‌افلاک با بیان اینکه این مکان در طراحی‌ها ایجاد مرکز اقامتی مد نظر است افزود: احتمال دارد در فاز ۵ یا ۶ بوستان فدک یک مجموعه مجزا اقامتی و زائرسرای باشکوه در مساحتی بزرگتر و با پیش‌بینی فضای سبز ساخته شود‌ و انشالله شاهد کلنگ‌ زنی این پروژه باشیم. نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر پیشینه هویتی شهر همدان گفت: ما یک شهر تاریخی و مقصد گردشگری و توریستی معروف و مشهور داریم که لازمه آن ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها زائرسرا در ورودی‌های شهر و کاروانسراهاست که بستر و زمینه این را داریم جزو چهارمین شهری زیارتی کشور محسوب شویم.

طهماسبیان: در دو سال اخیر ۶ هکتار فضای سبز در منطقه چهار اضافه شده است

 
مدیر شهرداری منطقه چهار همدان با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۶ هکتار فضای سبز در این منطقه اضافه شده است، اظهار کرد: این پارک در راستای فازهای مختلف اجرایی شده است و سال گذشته فاز سه این پروژه توسط شهرداری منطقه چهار به مساحت ۲.۵ هکتار افتتاح شد.
وی با بیان اینکه تفکیک‌های آتی در ۷، ۱۲ و ۴۴ هکتاری؛ فازهای متعددی را به این پارک اضافه خواهد کرد افزود: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم سرانه فضای سبز بالایی را تقدیم شهروندان کنیم.
 
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان با اشاره به اینکه این بوستان در جایی قرار گرفته که مسیر عبوری به چند استان کشور بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: احداث کندرو و همچنین ایجاد فضای سبز می‌تواند سیما و منظر مطلوب برای شهر ایجاد کند.
طهماسبیان افزود: در این سال یک پارک در حصار علی آباد به مساحت یک هکتار ایجاد شد که با احتساب حاشیه‌ها فضای سبز بیشتری را شامل می‌شود و پارکی در قلعه سبزی به مساحت نیم هکتار سال گذشته تجهیز و راه‌اندازی شد.
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان با اشاره به اینکه قریب به ۶ هکتار فضای سبز در مدتی که من در مسئولیت شهرداری چهار را بر عهده داشتم، تقدیم شهروندان شده است گفت: طبق تجربیات سازمان‌های تخصصی و شهرداری همدان پارک‌های کوچک امروز دیگر پاسخگوی شهر و شهروندان نیست و چنین پارک‌هایی بیشتر از اینکه فضای رفاهی و مطلوب برای شهروندان باشد، معضل اجتماعی هستند.
طهماسبیان با بیان اینکه باید فضاهایی را با مساحت بیشتر تقدیم شهروندان کنیم افزود: به دنبال این هستیم پارک‌های بزرگ ایجاد کنیم و در جهت اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان و نیز در راستای اعتلای جمهوری اسلامی گام‌های مهمتری برداریم.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها