|

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

تولید ماشین‌آلات کشاورزی پیوست پژوهشی داشته باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تولید ماشین‌آلات کشاورزی پیوست پژوهشی داشته باشد به طوری که ارتقای تولید، افزایش کمیت و کیفیت تولید و مصرف کم نهاده‌ها در نظر گرفته شود.

تولید ماشین‌آلات کشاورزی پیوست پژوهشی داشته باشد

به گزارش شرق، رضا بهراملو در نشست صمیمی با فعالان حوزه مکانیزاسیون و تولید‌کنندگان ادوات کشاورزی با بیان اینکه در حوزه تولید و تحقیق باید سفارش محور عمل کنیم اظهار کرد: حمایت بخش دولتی دخالت در کار تولیدکنندگان محسوب می‌شود. 

وی با تاکید بر بحران آب در کشور تصریح کرد: باید تولید، برنامه محور باشد چراکه با وجود کمبود آب و زمین رشد تولید مد نظر است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه دانش کشاورزی، می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد ادامه داد: روش‌هایی که به ارتقای تولید، افزایش کمیت و کیفیت تولید و مصرف کم نهاده‌ها منتهی شود، مد نظر باشد. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ادوات به روز کشاورزی در افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی دارد گفت: تولید ادوات کشاورزی پژوهش محور و کارآمد در دستور کار باشد. 

بهراملو در بخش دیگر یادآور شد: تحقیقات پیوست تولید ماشین آلات کشاورزی باشد به نحوی که به دنبال تولید ماشین آلات باشیم که مصرف آب را کاهش دهد و بستر رشد تولید را فراهم آورد. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: در راستای حذف آیش از اراضی استان اقدامات درخوری صورت گرفته است، در این بخش می‌توان روش‌های به روز را ترویج داد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه خام فروشی نیز مورد نظر ما نیست گفت: فرآوری کشاورزی علاوه بر ارزآوری، اشتغال پایدار به همراه دارد بنابراین تولید ماشین آلات کشاورزی در بخش فرآوری محصولات کشاورزی‌ از اقداماتی است که ضرورت‌ دارد. 

وی در ادامه تاکید کرد: تولید ماشین آلات کشاورزی بر اساس نیاز روز سبب کاهش ضایعات کشاورزی نیز می‌شود از همین رو اصلاح مادام ماشین آلات و ادوات پیگیری شود. 

بهراملو با اشاره به اینکه دانه‌های روغنی، گیاهان علوفه‌ای و گیاهان دارویی در طرح جهش تولید دیمزارها به عنوان جایگزین در اراضی آیش کشت می‌شود گفت: تولید ادوات و ماشین آلات در این حوزه همچون دیگر موارد حائز اهمیت است. 

وی در پایان از جهادگران عرصه تولید و دست‌ اندرکاران افزایش تولیدات کشاورزی، کاهش ضایعات و مصرف کم نهاده‌ها به ویژه آب قدردانی کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها