|

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

همدان میزبان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خواهد بود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان در نیمه دوم آبانماه سالجاری در همدان خبر داد و گفت: بیست و هفتمین دوره جشنوار تئاتر کودک و نوجوان در سال ۱۴۰۱ با بیش از ۱۰۰ هزار نفر برگزار شد و ۸۴ گروه نمایشی از ۲۸ استان و ۸ کشور خارجی در این جشنواره حضور داشتند.

همدان میزبان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خواهد بود

به گزارش شرق ، مسعود ویژه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته و امسال رویدادهایی در قالب جشنواره برگزار شد و سعی شد تا در هر شهرستان شاهد یک رویداد هنری و یک رویداد فرهنگی باشیم.

وی با عنوان اینکه از سال ۱۴۰۱ آموزش رایگان هنر برای مناطق محروم استان در نظر گرفته شد، ادامه داد: ارتقا سطح کیفی خدمات به لحاظ نیروی انسانی و نظم علمی و.. از دیگر اقدامات بود که ۳۰ درصد مثبت پیش رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه سند مهندسی فرهنگی که در ۱۴ استان تدوین و برپایه علمی شکل گرفت و تصویب شد، افزود: در سفر ریاست جمهوری سه میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی با عنوان اینکه در ۱۴۰۳ اعتبارات خوبی برای فعایت فرهنگی اختصاص یافت، افزود: ثبت روز همدان از اتفاقات خوبی بود که رقم خورد .

وی با اعلام اینکه یکم شهریور به صورت رسمی” روز همدان” در کنار روز بوعلی نامیده شد، تصریح کرد: بنیاد سید جمال الدین اسداباد و بنیاد بوعلی در سال ۸۸ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید بعد از ۱۴ سال ظرفیت فرهنگی و هنری به ثبت رسید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از رونمایی پوستر بازارچه اینترنتی( گلهای اطلسی) فروش محصولات فرهنگی و هنری در ۱۵ مردادماه خبر داد.

وی به اقدامات بین المللی گریزی زد و افزود: خواهر خواندگی با همدان ایتالیا و ترکیه از جمله این موارد است ، دو شهر کولاب تاجیکستان به دلیل مزار میرسیدعلی همدانی و بخارا در ازبکستان زادگاه بوعلی برای ما اهمیت بیشتری دارد.

ویژه به راه‌اندازی دفتر انجمن مفاخر استان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: گرامیداشت بزرگان و مفاخر استان در دستور کار قرار گرفت که در این مدت ۳۰ نکوداشت برگزار شده و یکی از آنها روز باباطاهر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه ۳۱ اردیبهشت ماه به نام “روز باباطاهر” تثبیت شد اما شهادت آیت‌الله رئیسی در این روز باعث شد که روز دیگری به ما پیشنهاد داده شود گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور بیش از ۱۰۰ ناشر ملی از دیگر اقدامات بوده است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها