|

هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به همدان اختصاص یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال امسال از محل اعتبارات تسهیلات خُرد و مشاغل خانگی به این استان اختصاص یافته است. یوسف شعبانی اظهار کرد: از این میزان تسهیلات تاکنون ۴۰ درصد آن به ۱۰ بانک عامل، غیر از بانک ملی معرفی شده است.

هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به همدان اختصاص یافت

به گزارش شرق، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال امسال از محل اعتبارات تسهیلات خُرد و مشاغل خانگی به این استان اختصاص یافته است.

یوسف شعبانی اظهار کرد: از این میزان تسهیلات تاکنون ۴۰ درصد آن به ۱۰ بانک عامل، غیر از بانک ملی معرفی شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۵۱ طرح مشاغل خانگی برای دریافت مبلغ ۵۸۷ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در سال گذشته ۸۰ درصد اعتبارات ابلاغی مشاغل خانگی استان جذب شد و بانک‌های مهرایران و رسالت همکاری لازم را با ما نداشتند.

شعبانی افزود: هزار و ۸۵۸ طرح در سال گذشته به بانک های عامل معرفی شد و بانک‌ها به هزار و ۳۰۰ طرح تسهیلات پرداخت کردند.

وی ادامه داد: مشاغل خانگی امروزه به یکی از جذاب‌ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده‌ که رویکرد دولت در زمینه مشاغل خانگی این است که کارگاه‌های مستقل خرد را به کارگاه‌های گروهی تبدیل کند و در این راستا حمایت‌هایی در زمینه تخصیص تسهیلات، توسعه مشاغل خانگی و تسریع در صدور مجوزهای مرتبط انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: مشاغل خانگی بیشتر خانواده محور هستند، بنابراین زنان نقش محوری‌تری در این حوزه دارند، ضمن اینکه گرایش زنان به کارآفرینی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی هر چند کوچک و خانگی در سال‌های اخیر بیشتر شده است.

شعبانی اظهار کرد: حدود ۳۰۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط ثبت شده است و در همدان بیشترین استقبال از طرح‌های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و تهیه ترشی و شوری و در بخش فرهنگ ساخت انیمیشن نیز از رشته های مشاغل خانگی است.

وی یادآور شد: تسهیلات مشاغل خانگی، به صورت قرض الحسنه و با عاملیت بانک‌ های توسعه تعاون، رفاه، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و قرض الحسنه مهر به متقاضیان پرداخت می‌ شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: پرداخت این تسهیلات در بخش‌های مختلف صنایع دستی، خدماتی، صنعتی، فرهنگی و کشاورزی با نرخ سود چهاردرصد از طریق ثبت نام در سایت مشاغل خانگی پرداخت می‌ شود و جامعه هدف این تسهیلات، زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هستند.

شعبانی با اشاره به اینکه ۶۲۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط در استان همدان ثبت شده است ادامه داد: بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی استان به متقاضیان طرح های صنایع دستی، قالیبافی، گلیم بافی و خیاطی پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت نام می کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام و مجوز مربوطه را دریافت خواهند کرد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها